W 2013 roku ponad 15,6 tys. sklepów zapłaciło za odtwarzanie muzyki prawie 15 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 10 kwietnia 2014 11:30

W 2013 roku 70 proc. wpływów do ZPAV pochodziło z odtworzeń w punktach gastronomicznych, sklepach, dyskotekach, punktach usługowych, klubach fitness, hotelach i kinach. Wpływy z tego tytuły dla organizacji zbiorowego zarządzania prawa autorskimi wyniosły 42,9 mln zł z czego 14,9 mln zł pochodziło z placówek handlowych. W sumie 15,6 tys. sklepów ma podopisanych umowy ze ZPAV, z czego 7,3 tys. to umowy na czas określony. Przyniosły one ZPAV w 2013 roku 8,1 mln zł wpływów z tytyłu odtwarzania muzyki w tych placówkach.

Zgodnie z zapowiedziami będzie to strategiczny kanał przychodów ZPAV w kolejnych latach.

Szacunki oparte na danych o wielkości rynku na podstawie dostępnych danych o ilościach podmiotów działających w poszczególnych branżach i udziale wśród tych podmiotów użytkowników muzyki pozwalają ostrożnie określić obecną penetrację rynku na ok. 40 proc. ilościowo i ponad 50 proc. wartościowo, co oznacza jeszcze spory potencjał rozwojowy. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,28

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.