W 2013 roku rynek gastronomiczny osiągnął wartość 20 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 14 stycznia 2014 09:49

W 2013 roku rynek gastronomiczny osiągnął wartość 20 mld zł

Według wstępnych szacunków, rynek gastronomiczny w Polsce w 2013 roku mógł osiągnąć wartość około 20 mld złotych. Pomimo przewidywanej styczniowej stagnacji, dane zawarte w raporcie PMR „Rynek HoReCa w Polsce 2013. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2013-2015" pokazują, że rok 2014 będzie rokiem wzrostu i znacznej poprawy sytuacji na rynku fast food'owym.

Rynek gastronomiczny w Polsce rośnie co roku średnio o 2-3 proc., charakteryzując się dużym potencjałem rozwojowym ze względu na zmieniające się tendencje żywieniowe. Coraz więcej Polaków wybiera spożywanie posiłków w lokalach gastronomicznych, a już tylko co trzeci Polak nie jada poza domem. 
Według prognoz ekspertów na 2014 rok, pierwsze miesiące nowego roku charakteryzować się będą spowolnieniem gospodarczym na rynku gastronomicznym. To sytuacja, która jest typowa dla tej pory roku. Zbliżająca się wielkimi krokami opóźniona w tym roku zima, a także koszty poniesione w czasie Świąt, skutecznie zatrzymają w domu większość Polaków. Pomimo tego, rok 2014 ma przynieść poprawę koniunktury na rynku branży gastronomicznej.

Sieć Da Grasso w 2013 roku otwarzyła 10 nowych restauracji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.