Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W 2015 r. przychody Zalando wzrosły o 33,6 proc.

Autor: pr 1 marca 2016 17:11

Zalando prognozuje w 2016 r. wzrost przychodów o 20-25 proc. Przychody firmy w ubiegłym roku wyniosły 2 958 mln euro, a zysk EBIT po korekcie 107,5 mln euro (marża na poziomie 3,6%).

W perspektywie rocznej przychody Zalando wzrosły o 33,6%, czyli znacznie powyżej 20–25-procentowego założenia.

Po dobrym roku obrotowym 2015, Zalando spodziewa się dalszego wzrostu przychodów w roku obrotowym 2016 w górnym pułapie średnioterminowego wzrostu (20–25%). Zalando planuje dalsze inwestycje w bogatszą ofertę oraz kontynuację rozwoju platformy modowej. Firma przyśpieszyła i usprawniła system zamówień i zwrotów. 

Dzięki silnej koncentracji na rozwoju aplikacji i rozwiązań mobilnych, transmisja danych (mobilna) wzrosła z 48% do 60% w ujęciu rok do roku, natomiast liczba pobrań aplikacji w roku 2015 zwiększyła się ponad dwukrotnie (do 16 mln, podczas gdy w roku 2014 wynosiła ok. 7 mln). Wartość marki Zalando poprawiła się dzięki udanym wspólnym kampaniom z partnerami. W rezultacie, liczba aktywnych klientów wzrosła o 22% (do poziomu prawie 18 mln pod koniec roku). Zwiększyła się też wartość zamówień.

W roku 2015 firma Zalando osiągnęła znaczące postępy we wdrażaniu swojej strategii dot. platformy, ukierunkowanej na wykreowanie mobilnej i internetowej infrastruktury handlu modowego. Platforma Zalando ma być wykorzystywana zarówno przez klientów, jak i przedstawicieli marek oraz pośredników. Firma wprowadziła za jej pośrednictwem dodatkowe produkty, takie jak np. Zalon czy Zalando Media Solutions – cyfrowy serwis reklamowy. W rozwoju platformy pomogło także przejęcie marek Metrigo i nugg.ad oraz udziałów w Anatwine. W celu zwiększenia możliwości zaopatrzeniowych, firma poszerza swoją sieć o trzecie duże centrum realizacji zamówień w Lahr, w Niemczech oraz magazyn satelicki w Stradelli, we Włoszech.

Reszta Europy odnotowała wzrost rzędu 40,5 proc., co przekłada się na przychód na poziomie 1,212 mld EUR. Reszta Europy zbliżyła się do progu rentowności przy skorygowanej marży EBIT na poziomie -0,3%. Pod koniec roku 2015 firma Zalando zatrudniała około 10 000 osób.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9428

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.