Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W 2015 roku Rada Reklamy zajmowała się reklamami Żabki, Małpki i Lidla

Autor: dlahandlu.pl 30 maja 2016 10:51

Do Rady Reklamy w 2015 roku wpłynęły skargi na reklamy sieci spożywczych Małpka Express, Żabka oraz Lidl, sieć sklepów sportowych Decathlon, sieć sklepów Saturn i RTV EURO AGD, sieć fast foodów McDonald's a także centrów handlowych Factory Ursus, Fashion House oraz Centrum Marywilska.

Rada Reklamy przychyliła się do zarzutów dotyczących reklamy sieci Małpka Express i Fashion House Gdańsk oraz sieci sklepów RTV EURO AGD. Pozostałe skargi zostały oddalone.

Zaskarżona została reklama zewnętrzna sklepów sieci MAŁPKA EXPRESS opatrzona hasłem „A w szkolnym sklepiku tego nie mają...". Skarżąca w skardze podniosła, iż reklama ta jest niezgodna z postanowieniami kodeksu odnoszącymi się do reklamy skierowanej do dzieci i młodzieży. Stwarza niebezpieczeństwo dla zdrowia dzieci zachęcając do zakupu niezdrowych produktów, podważając jednocześnie autorytet rodziców i nauczycieli - w związku z prowadzonym niedawno zakazem sprzedaży niezdrowej żywności w sklepikach szkolnych".

Zdaniem Zespołu Orzekającego reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.

W sumie na podmioty z branży handlowej wpłynęło 12 skarg, a prowadzonych było 9 postępowań.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,58

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.