W 2016 r. rynek piwa w Polsce wzrósł o 2,1 proc.

Autor: PAP 17 marca 2017 08:53

W ubiegłym roku branża piwowarska w Polsce zanotowała wzrost ilościowy sprzedaży o 2,1 proc. Wyzwaniem dla branży pozostaje zwiększenie sprzedaży w ujęciu wartościowym - poinformował Guillaume Duverdier, prezes ZPPP Browary Polskie.

Branża piwowarska wzrosty sprzedaży piwa w 2016 roku tłumaczy korzystnymi warunkami atmosferycznymi w I i II kw., efektem Euro 2016 oraz wzrostem dochodu rozporządzalnego.

W tym samym czasie, sprzedaż w ujęciu wartościowym rosła wolniej niż wolumen, a wzrost ten wyniósł 1,4 proc. Było to spowodowane m. in. rosnącym znaczeniem kanału dyskontów, konkurencją pomiędzy sieciami detalicznymi, a także konkurencją w sektorze piwowarskim. 

W 2017 r. branża - m. in. w związku z inflacją oraz rosnącą ceną aluminium - oczekuje większego wzrostu sprzedaży w ujęciu wartościowym niż wolumenowym.

"W IV kw. 2016 r. nie było luki między wolumenem a wartością. Można zatem oczekiwać, że w I kw. kwartale wartość będzie trochę wyższa. Dlatego jesteśmy przekonani, że w roku 2017 r. będziemy mogli zaobserwować inne tendencje w relacjach między wolumenem a wartością niż przez ostatnie kilka lat" - powiedział Guillaume Duverdier.

"W ciągu ostatnich pięciu lat rosły koszty, a ceny spadały, co stało się ciężarem dla branży. Największym wyzwaniem jest zatem zwiększanie wartości sprzedaży w większym stopniu niż wolumenu" - dodał.

W Polsce słabnie zainteresowanie piwami mocnymi, a Polacy coraz częściej sięgają po piwa bezalkoholowe. W 2016 r. piwa o zawartości alkoholu do 0,5 proc. odnotowały najbardziej dynamiczny wzrost tak wartości (58 proc.), jak i wolumenu sprzedaży (64 proc.). Kolejny rok z rzędu spadki dotknęły natomiast segmentu piw mocnych (spadek ilościowo o 3,3 proc, wartościowo – 4,2 proc.).

Z roczną produkcją na poziomie 40 mln hl Polska jest trzecim największym producentem piwa w Europie. W 2015 r. z tytułu warzenia i sprzedaży tego trunku piwowarzy zasilili Skarb Państwa kwotą 9,9 mld zł. Nieco ponad jedną trzecią tej sumy (3,6 mld zł, czyli ok. 840,09 mln euro) stanowiły wpływy z akcyzy. Dało to Polsce drugie miejsce w Europie, po Wielkiej Brytanii (4.449 mln euro) a przed Francją (830 mln Euro) i Niemcami (676 mln euro), pod względem wartości płaconego podatku akcyzowego od piwa.

Od kilku lat w Polsce spożycie piwa per capita utrzymuje się na stabilnym poziomie, oscylując w granicach 96-98 litrów. Polacy piją przede wszystkim piwo uwarzone w Polsce. Import stanowi zaledwie 2 proc. krajowej konsumpcji.

Z drugiej strony, rośnie eksport polskiego piwa - w latach 2010-2015 wzrost ten wyniósł prawie 70 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,29

  • Min

    4,53

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.