W 21 miesięcy Emperia chce uruchomić 368 sklepów

Autor: PAP 14 maja 2015 21:52

Emperia spodziewa się od drugiego kwartału znacznego przyspieszenia tempa wzrostu liczby sklepów franczyzowych. Chce też obniżać koszty logistyki, czemu sprzyjać będzie otwarcie centrum dystrybucyjnego w Lublinie na przełomie lat 2015/16 - poinformowali przedstawiciele spółki.

Zgodnie ze strategią do końca 2016 roku Emperia chce mieć 627 sklepów Stokrotka, z czego ponad 80 sklepów franczyzowych.

Na koniec pierwszego kwartału sieć Stokrotek liczyła 259 sklepów, jednak władze spółki zapowiadają znaczny wzrost ich liczby w najbliższym czasie. Stokrotka w I kwartale otworzyła 9 nowych sklepów, ale władze Emperii wskazują, że wolniej niż zakładano powstawały sklepy franczyzowe. W tym modelu biznesowym działają na razie cztery sklepy.

"Rozwój franczyzy idzie wolniej niż zakładaliśmy, gdyż nasza oferta wymaga od franczyzobiorców bardzo silnej integracji, co wydłuża czas podejmowania przez nich decyzji o współpracy" - powiedział na konferencji prasowej prezes zarządu Dariusz Kalinowski.

"W drugim kwartale nastąpi jednak w tej dziedzinie istotna poprawa - harmonogram otwarć sklepów franczyzowych zaczyna się zapełniać" - dodał.

Emperia zapowiada także dalsze obniżanie kosztów logistyki w segmencie detalicznym.

Ma się do tego przyczynić otwarcie drugiego centrum dystrybucyjnego Stokrotki. Obiekt o powierzchni 6 tys. mkw powstanie w Lublinie, co ma ułatwić obsługę logistyczną licznych na wschodzie kraju sklepów sieci. Otwarcie zaplanowano najwcześniej na IV kwartał 2015 r., a najpóźniej na I kwartał 2016 r.

"Jest to obiekt wyłącznie na potrzeby Stokrotki, gdyż jesteśmy detalistami i nie interesuje nas działalność dystrybucyjna. Nie wykluczamy, że być może w przyszłości nasza współpraca z Polomarketem obejmie także współdzielenie tego obiektu" - powiedział Kalinowski.

Na początku maja władze spółki poinformowały, że planują rozpoczęcie współpracy w zakresie koordynacji polityk zakupowych z siecią sklepów Polomarket, stanowiących część Grupy Handlowej. Współpraca będzie odbywała się w ramach nowo utworzonej spółki Polskie Supermarkety.

"Jako Stokrotka nie dołączymy do żadnych grup zakupowych, ale Polskie Supermarkety mogą współpracować z PL Plus, o ile będzie to dla nich korzystne" - powiedział.

"Dla nas najważniejsze jest wypracowanie formuły współpracy z Polomarketem. W ciągu najbliższego miesiąca lub dwóch powinniśmy osiągnąć porozumienie, ale tylko w zakresie handlu-zakupu towaru - poza tym pozostajemy konkurentami" - dodał Kalinowski.

Grupa Kapitałowa Emperia odnotowała w I kwartale 2015 roku wzrost przychodów o 1,44 proc. rdr do poziomu 486,3 mln, z których 472,4 mln zł wygenerował segment detaliczny, tworzony przez Stokrotkę. EBITDA była wyższa o 79,6 proc. rdr i wyniosła 31,0 mln zł, a zysk netto wzrósł z 3,3 mln zł sprzed roku do 18,8 mln zł w I kwartale 2015 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,39

  • Śr

    1,88

  • Min

    1,45

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6053

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.