Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W ciągu 5 lat popularność promocji wśród internautów wzrosła o 757 proc.

Autor: dlahandlu.pl 8 kwietnia 2015 09:07

92 proc. Polaków podczas robienia zakupów bierze pod uwagę trwające właśnie promocje, a ponad połowa z nich uważa, że zawsze znajdzie się oferta, która spełni ich oczekiwania. Spora część wybiera także konkretny sklep ze względu na atrakcyjne benefity i dotyczy to zarówno konsumentów tradycyjnych, jak i cyfrowych, wśród których zainteresowanie promocjami wzrosło przez ostatnich 5 lat o 757 proc. Jak przekuć to w biznes wie Andrzej Jaszkiewicz, pomysłodawca i współtwórca m.in. NaviExpert i JakDojade.pl, a teraz inwestor w Blix - aplikacji z gazetkami promocyjnymi.

Biorąc pod uwagę trendy z ostatnich 5 lat, promocje osiągnęły wzrost o 757 proc., podczas gdy inne formy nie przekroczyły 50 proc.: aukcje i narzędzia aukcyjne (20 proc.), porównywarki cen (21 proc.), e-sklepy (43 proc). Znaczny spadek zanotowały natomiast serwisy z opiniami (-36 proc.) oraz serwisy zakupów grupowych (-37 proc.).

Jednocześnie 92 proc. Polaków przebadanych przez ARC Rynek i Opinia na potrzeby „Monitora promocji 2014” twierdzi, że zawsze znajdzie promocję odpowiednią dla siebie, a tylko 8 proc. przebadanych konsumentów wybiera zawsze ten sam produkt niezależnie od prowadzonych działań promocyjnych. Ważna dla szybkiego rozwoju tej kategorii jest również opinia konsumentów mówiąca, że w zasadzie każda promocja jest dobra, ale najlepsza jest taka, która oferuje obniżkę ceny (76 proc.). Na dalszych miejscach znalazły się m.in.: więcej w tej samej cenie (57 proc.), testowanie produktu lub usługi (37 proc.) lub produkt czy usługa gratis (39 proc.). Beneficjenci promocji nie lubią jednak form wymagających bezpośredniego zaangażowania ich czasu, np. udziału w dodatkowym wydarzeniu. Bardziej skłonne do korzystania z promocji są kobiety (60 proc. przebadanych przez ARC Rynek i Opinia), co potwierdzają dane o użytkownikach Blix, wg których 80 proc. wszystkich instalacji dokonują kobiety.

Z badania Instytutu Badawczego GfK wynika, że najczęstszym sposobem korzystania z telefonu w trakcie robienia zakupów w Polsce jest kontakt ze znajomymi lub rodziną w celu uzyskania porady - robi tak 53 proc. wszystkich posiadaczy komórek. Drugim najczęściej pojawiającym się wykorzystaniem telefonów (33 proc.) jest robienie zdjęć produktom, które rozważa się kupić. Trzecia czynność to porównywanie cen online z tymi w sklepie (27 proc.). Na czwartym miejscu z wynikiem 24 proc. znalazło się robienie zdjęć opisom i innym informacjom dotyczącym produktu, w tym także cenom i aktualnym promocjom.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,11

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.