PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

W czasie Black Friday wydamy 663 zł

Autor: dlahandlu.pl 6 listopada 2019 10:15

W czasie Black Friday wydamy 663 zł fot. materiały prasowe

W czasie Black Friday w Polsce przeciętnie nabywa się po 4 produkty na osobę. Polacy planują wydać w sklepach online i stacjonarnych średnio 663 zł.

Dane Google Trends za okres 19–25 listopada 2018 r. pokazują, że jedna trzecia (33%) wszystkich zapytań związanych z wyprzedażami Black Friday, w Polsce przypadła na piątek. Chociaż zainteresowanie klientów wyprzedażami zaczyna rosnąć już w środę, spadając w sobotę do poziomu z wtorku. Tendencja ta jest charakterystyczna nie tylko dla Polski.

Świadomość o istnieniu Black Friday ma 95% ankietowanych. Dane platformy Black-Friday.Global za 2018 rok w Polsce pokazują wzrost sprzedaży w czasie Black Friday o 979% względem dnia zwykłego. W Wielkiej Brytanii wzrost wyniósł 1708%, w Niemczech – ponad 2418%, a w Austrii – ponad 3000%. Szacuje się, że udział listopada w obrotach rocznych sklepów i dostawców usług stanowi około 20%. 



W polskim internecie intensywność zakupów rozkładała się mniej więcej równomiernie od godziny 9:00 do 22:00, a szczyty przypadały na 10:00 i 20:00 według danych platformy Black-Friday.Global za 2018 rok.

Dane statystyczne sprzed paru lat pokazują, że przeciętna zniżka w Polsce w dniu wyprzedaży Black Friday delikatnie wzrosła (z 46% w 2017 roku do 49% w 2018 roku). Co ciekawe, te liczby są zbliżone do oczekiwań polskich konsumentów wobec wielkości zniżek w czasie Black Friday (50%).

Większych rabatów spodziewają się kupujący z Białorusi, Grecji i Peru (62%). Niestety, lokalne sklepy są w stanie zaoferować zniżki o 8–10 p.p. niższe, niż oczekują mieszkańcy tych krajów.

Według ankiety, wśród Polaków, którzy będą brali udział w czarnopiątkowych wyprzedażach, 60% przyznało, że wie, co kupi. Wiadomo też, że na jednego uczestnika wyprzedaży przypada średnio 3,8 kupionych produktów. Statystyki ostatnich lat pokazują, że w Polsce do pięciu najchętniej kupowanych kategorii produktów w czasie Black Friday należą odzież, buty, kosmetyki i perfumy, elektronika oraz AGD. Najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się książki, akcesoria sportowe oraz bielizna.

Polacy planują brać udział w wyprzedażach zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Przy czym ci, którzy nie ograniczą się do jednego kanału, gotowi są wydać średnio 663 zł. Jest to równowartość około 156 €.

6 na 10 Polaków deklaruje udział w czarnopiątkowych wyprzedażach (to o 8,5 pp. więcej niż jeszcze rok wcześniej). Zdecydowana większość kupujących skorzysta z ofert zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych (59%), co czwarty ankietowany wybierze tylko sklepy online, a zaledwie 15% będzie szukać okazji wyłącznie w sklepach tradycyjnych. Dla porównania, rok temu, odsetek ludzi, polujących na zniżki tylko w centrach handlowych był dwa razy wyższy.

Według danych za 2018 rok przy zakupach w sklepach internetowych w czasie Black Friday niewiele ponad połowa kupujących z Polski (51,5%) korzystała z komputerów, 46,2% przypadło na zakupy mobilne za pomocą smartfonów, a reszta (2,3%) na tablety.

Dane statystyczne pochodzą z działającej globalnie od 2010 roku platformy zniżek Picodi.com.





 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,85

  • Śr

    1,38

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.