W dużych sieciach sprzedaż przed świętami rośnie o 40-50 proc.

Autor: wyborcza.biz 15 grudnia 2015 09:24

Koniec roku to złoty okres dla wielkich sieci. Sprzedaż w marketach narasta już od października. Szczyt to dwa, trzy przedświąteczne tygodnie - podaje wyborcza.biz

Andrzej Maria Faliński, dyrektor Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji podkreśla, że sprzedaż rośnie wtedy średnio o 40-50 proc.

W kwestii zakupów spożywczych królować będą - jak co roku - ryby. Sieci handlowe już się prześcigają w tym, kto ma lepsze i tańsze karpie czy łososie, ale rośnie też sprzedaż mrożonek - ryb, grzybów, pierogów czy owoców. W przypadku tych ostatnich tydzień przed świętami oznacza skok aż o 100 proc. Oczywiście oblężenie przeżywają także półki z alkoholami - szampan to wciąż nieodłączny element witania Nowego Roku. Ogromny rynek to też zabawki.

Przedświąteczny ruch generuje tysiące miejsc pracy. Według szacunków Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia w okresie od listopada do stycznia firmy poszukują ponad 30 tys. dodatkowych pracowników.

Więcej w wyborcza.biz

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    12,41

  • Min

    9,50

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.