W e-commerce klienci kupują raz na miesiąc, w sklepach tradycyjnych raz na tydzień

Autor: dlahandlu.pl 24 stycznia 2018 14:49

Według danych firmy Nielsen, jako rynek, wraz z Hiszpanią i Węgrami znajdujemy się w pierwszej fazie rozwoju sektora e-commere produktów FMCG. Oznacza to, że mniej niż 1% produktów FMCG jest sprzedawanych online.

Na drugim biegunie jest Francja, Wielka Brytania i Korea Południowa, gdzie 18% handlu FMCG odbywa się za pomocą drogi onlinowej.

Konsumenci FMCG są bardzo przywiązani do stacjonarnej formy dokonywania zakupów spożywczych. Z raportu Nielsena wynika, że aż 56% ankietowanych wyznało, że preferuje zakupy tradycyjne, w ogóle nie rozważając przy tym zakupów w internecie. Główne powody zniechęcające konsumentów do onlinowych zakupów to: dodatkowe opłaty (np. za dowóz), brak możliwości namacalnego obcowania z produktem, obawy dotyczące jakości produktu, obawa przed tym, że w sklepie stacjonarnym są lepsze ceny lub promocje, a także czas dostawy. 70% onlinowych nabyców kupuje w sieci raz na miesiąc, albo nawet rzadziej. Natomiast 65% zwolenników sklepów stacjonarnych dokonuje w nich zakupów raz na tydzień, albo nawet częściej.

Konsumenci zaangażowani w spożywcze e-commerce najczęściej do swojego wirtualnego koszyka dodają takie artykuły jak m.in.: kawa, herbata, makarony, przyprawy, wodę mineralną, oliwy, czekolady, ryż, kaszę, orzechy i rodzynki oraz mąkę.78% konsumentów chce, aby ich zakupy dojechały do nich do domu. Nie dziwi fakt, że do zakupów online bardzo zachęca darmowa, szybka i dogodna dostawa.

W przypadku zakupów elektronicznych 44% konsumentów szuka danych na stronach internetowych sklepu a 39% udaje się bezpośrednio do sklepu. Przy produktach kosmetycznych 26% wchodzi na stronę sklepu a 35% odwiedza sklep. Przy zakupach spożywczych tylko 9% nabywców wchodzi na stronę sklepu a aż 45% wyrusza na tradycyjną wyprawę do marketu. Sklepy jak i producenci powinni w szczególności zwrócić uwagę na dwa trendy. 73% polskich konsumentów czyta informacje o wartościach odżywczych zawarte na opakowaniu produktu spożywczego, a 53% czyta listę składników, z których wytworzony jest produkt. To jasny sygnał dla rynku e-commerce, aby na stronie internetowej szczegółowo i dokładnie opisywać dane dobro.

Są dwie strategie, które e-sklepy FMCG powinny jak najszybciej wdrożyć. Pierwsza z nich to zwrot pieniędzy, jeśli klient będzie niezadowolony z zakupów, druga natomiast to wymiana produktu niezgodnego z oczekiwaniami konsumenta jeszcze tego samego dnia. Klienci w online bardzo doceniają fakt istnienia szerokiej gamy produktów, łatwego dostępu do wielu marek i unikalnego asortymentu. Z drugiej jednak strony w offline klient chwali sobie to, że zawsze szybko znajduje to czego potrzebuje. Analizując potrzebę wysokiej jakości produktu w dobrej cenie w online należy wspomnieć o tym, że konsumenci chcą kupować taniej niż w sklepach stacjonarnych. Dodatkowo ankietowani podkreślają, że zdarza się im wydawać więcej niż planowali ze względu na oferty specjalne. Przy zakupach tradycyjnych klienci zwracają uwagę na to, czy większość produktów jest dostępna w korzystnej cenie.

  • Wojciech 2018-03-06 13:07:27

    Myślę, że z biegiem lat to wszystko będzie się zmianiać i większość tego młodego pokolenia, które wychowało się ze smartfonem w ręce będzie wybierało częściej zakpy przez internet. A tymczasem właścicielom e-sklepów pozostaje walka o każdego klienta - nowe technologie, rozwiązania, które pomagają budować relacje z klientem. Ja korzystam z wtyczki, która zarządza automatyczną wysyłką smsów (np o zmianie statusu zamówienia).

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    9,10

  • Min

    3,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8347

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.