Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W I kw. Biedronka miała 8,8 proc. wzrostu sprzedaży LfL

Autor: www.dlahandlu.pl 24 kwietnia 2013 10:32

W I kw. Biedronka miała 8,8 proc. wzrostu sprzedaży LfL

Jeronimo Martins ogłosiło, że skonsolidowana sprzedaż koncernu wzrosła o 15,6 proc. do 2,8 mld euro ( wzrost o14,4 proc. przy stałym kursie wymiany). Sprzedaż LfL wzrosła w sieci Biedronka o 8,8 proc., a w Pingo Doce o 3,7 proc. Wskaźnik EBITDA wzrósł o 13,6 proc. (z wyłączeniem inwestycji w Kolumbii i drogerii Hebe EBITDA wzrosła o 18,3%). Zysk netto firmy wzrósł o 10,4 proc. do 75 mln euro.

- Biedronka zwiększyła sprzedaż sprzedaż o 20 proc. i umocniła pozycję lidera na polskim rynku. EBITDA spółki wzrosła o 23 proc. - komentuje Pedro Soares dos Santos, CEO JMD.

W Polsce rynek detalicznej sprzedaż żywności wzrósł w badanym kwartale o 3,7 proc. Sprzedaż Biedronki LfL wzrosła o 8,8 proc. Przyczniły się do tego zarówno wzrost liczby odwiedzających sklepy, jak i wzrost wartości koszyka zakupów o ok. 6 proc.. Przeprowadzony we wrześniu remodeling sklepów przyczynił się do większej sprzedaży towarów świeżych jak warzyw i owoców oraz pieczywa. Również produkty non-food wpłynęły na wzrost sprzedaży. Łączne przychody spółki w lokalnej walucie wzrosły o 20,1 proc.

Plan intensywnej ekspansji w Polsce nadal pozostaje dla spółki priorytetem. Pomimo złej pogody (przedłużająca się zima) spółka otworzyła w I kw. 22 sklepy. Łącznie w 2013 r. plan zakłada otwarcie 290 placówek i dwóch centrów dystrybucyjnych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,99

  • Śr

    2,02

  • Min

    1,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.