Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W I poł. 2015 roku Zalando miało przychód na poziomie 1,38 mld euro

Autor: dlahandlu.pl 13 sierpnia 2015 15:16

W I poł. 2015 roku Zalando miało przychód na poziomie 1,38 mld euro

Zarząd Zalando prognozuje wzrost przychodów na poziomie 28-31 proc. za rok finansowy 2015, czyli powyżej prognozowanego wstępnie wskaźnika 20-25 proc. po udanym I półroczu 2015.

Przychody Grupy wzrosł o 31,5 proc. do poziomu 1,38 mld euro w pierwszej połwie 2015 r. (stan na 1. półrocze 2014: 1,05 mld euro), głównie dzięki znacznie większej bazie aktywnych klientów. W regionie DACH (Niemcy, Austria, Szwajcaria) przychód wzrósł o 27,6 proc. do poziomu 758,1 mln euro w pierwszym półroczu 2015 (stan na 1. półrocze 2014: 594,2 mln euro). Dochody w segmencie reszta Europy (w tym w Polsce) zwiększyły się o 37,8 proc., z 399,3 mln euro do poziomu 550,3 mln euro. Natomiast dochód w segmencie pozostałe (m.in. outlety w Berlinie i Frankfurcie) wzrósł o 27,2 proc. do 68,1 mln euro (stan na 1. półrocze 2014: 53,6 mln euro).

W drugim kwartale 2015 r. firma Zalando osiągnęła przychód w wysokości 733 mln euro, co stanowi wzrost o 34,1 proc. (II kw. 2014: 546,4 mln euro). Skorygowany wskaźnik EBIT wyniósł 30,2 mln euro na poziomie grupy, co odpowiada marż EBIT w wysokośi 4,1% (II kw. 2014: 35,1 mln euro; 6,4%). Na wskaźnik EBIT w skali grupy negatywnie wpłynął tymczasowy wzrost kosztów płatności.

Liczba aktywnych klientów wzrosła do poziomu 16,4 mln osób (II kw. 2014: 13,7 mln osób) w drugim kwartale, czyli o dodatkowy 1 mln aktywnych klientów w porównaniu z pierwszym kwartałm 2015 r. Serwis Zalando odnotował 412 mln wizyt w drugim kwartale 2015 r. (II kw. 2014: 323 mln wizyt). Udział procentowy wejść na stronę z urządzeń mobilnych dodatkowo zwiększył się do poziomu 57% w trakcie drugiego kwartału. Aplikację Zalando pobrano ok. 11 mln razy do końa drugiego kwartału 2015 r. W porównaniu ze stanem zatrudnienia, który wynosił 7588 pracowników na 31 grudnia 2014 r., liczba pracowników wzrosła o 1491 do poziomu 9079 zatrudnionych na dzień 30 czerwca 2015 r. Wzrost napędzało przede wszystkim zatrudnienie w centrach logistycznych i działch technicznych.

W zwiąku z silnym sezonem wiosna/lato, w ciąu drugiego kwartału 2015 r. przychody kształtowały się powyżej oczekiwań. Z uwagi na wyniki w pierwszym półoczu, firma Zalando spodziewa się obecnie przekroczyć roczny przedział wzrostu 20-25% w roku 2015 i podnosi prognozowany wskaźnik do 28-31%. Prognoza w odniesieniu do skorygowanej marży EBIT w roku 2015 pozostaje niezmieniona na poziomie 4,5%.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9302

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.