W I pół. sprzedaż LfL Biedronki w górę o 9 proc.

Autor: dlahandlu.pl 26 lipca 2017 19:05

W I pół. sprzedaż LfL Biedronki w górę o 9 proc. fot. prezentacja Jeronimo Martins

Jeronimo Martins w I pół. 2017 roku zanotowało sprzedaż na poziomie 7,8 mld euro, czyli o 11,4 proc. więcej rdr. (9,4 proc. przy stałym kursie wymiany). Sprzedaż Grupy LfL wzrosła o 6,9 proc., głównie dzięki wzrostom wygenerowanym w Polsce przez Biedronkę. Sprzedaż Biedronki osiągnęła poziom 5,3 mld euro i była wyższa o 13,4 proc. (10,8 proc. w lokalnej walucie) i 9 proc. w ujęciu LfL. Zysk netto Grupy JM wyniósł 173 mln euro i był wyższy o 2,2 proc. rdr.

II kw. Biedronka zakończyła wynikiem 2,8 mld euro (wzrost o 15,9 proc. rdr. (11,8 proc. w lokalnej walucie) i 9,5 proc. w ujęciu LfL. 

W ciągu 6 miesięcy Biedronka uruchomiła 29 sklepów i na koniec czerwca miała ich 2741 (netto sieci przybyło 19 sklepów). Dodatkowo sieć zmodernizowała 91 placówek. 

W tym czasie sieć drogerii Hebe osiągnęło sprzedaż na poziomie 75 mln euro, co oznacza wzrost o 36 proc. (32,9 proc. przy stałym kursie wymiany) i zakończyła I pół. ze 160 placówkami, z czego 8 zostało otwartych w I pół. 2017.

EBITDA Grupy osiągnęła poziom 416 mln euro, czyli o 7,2 proc. więcej w ujęciu rdr. (+5,9 proc. przy stałym kursie wymiany). EBITDA Biedronki to 375 mln euro, czyli 14,6 proc. więcej rdr. (+11,9 proc. przy stałym kursie wymiany). Marża EBITDA Biedronki ukształtowała się na poziomie 7,1 proc. (7 proc. rok wcześniej). Poziom wydatków inwestycyjnych w I poł. 2017 zamknął się kwotą 249 mln euro. Większe inwestycje przewidziane są na II pół. roku zarówno jeśli chodzi o sieć Biedronka jak i Ara w Kolumbii. Pierwsze półroczu upłynęło firmie na modernizacjach lokali i zmianie lokalizacji na atrakcyjniejsze.

- Od połowy 2016 roku Biedronka była w stanie wykorzystać sytuację związana z rosnącym przychodem rozporządzalnym gospodarstw domowych. Biedronka zamierza skupić się na poprawie doświadczenia zakupowego i dostarczaniu wartościowej oferty dla polskich konsumentów. Sieć potwierdza zamiar powiększenia liczby placówek o 100 obiektów netto w 2017 roku i uruchomienia w III kw. nowego centrum dystrybucyjnego. Według sieci rynek w Polsce pozostaje wysoce konkurencyjny i zorientowany na promocje. W niektórych kategoriach ceny wzrosły, co napędziło wzrost inflacji w maju i czerwcu do 3,7 proc. Dlatego Biedronka skupia się na inwestycjach w promocje cenowe i wzmocnienie pozycjonowania cenowego. Rezultatem tej strategii jest wzrost sprzedaży LfL na poziomie 9 proc. (9,5 proc. w II kw.) - napisano w komunikacie.

Komentując wyniki Pedro Soares dos Santos, powiedział: Zaangażowanie na rzecz ciągłej poprawy oferty i dostarczania najlepszych okazji zakupowych dla polskich klientów spowodowało, że Biedronka zintensyfikowała politykę promocyjną i inwestycje w kluczowe produkty. Podjęty wysiłek opłacił się i spowodował, że wyniki Grupy w I półroczu są wyśmienite. Firma kładzie większy nacisk na poprawę efektywności, szczególnie w Polsce w kontekście rosnącej presji płacowej - dodał.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,66

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9191

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.