Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W III kw. 2014 w fazie budowy w Warszawie było 84 100 mkw. powierzchni handlowej

Autor: dlahandlu.pl 11 grudnia 2014 10:06

Poza centrami handlowymi, na które przypada ponad 1,1 mln mkw. w ramach 36 obiektów, w aglomeracji warszawskiej funkcjonuje pięć parków handlowych (270 000 mkw.), 23 wolnostojące magazyny handlowe (186 000 mkw.) oraz trzy centra wyprzedażowe (50 000 mkw.).

W III kw. 2014 r. aglomeracji warszawskiej rozpoczęły się budowy Ferio Wawer o powierzchni najmu 12 500 mkw.; Fabryki Wołomin (30 000 mkw. powierzchni najmu w ramach centrum i parku handlowego) oraz Hali Koszyki łączącej funkcje handlowe (7 500 mkw.) z biurowymi (13 000 mkw.). W realizacji są jeszcze inne projekty rozpoczęte wcześniej: Galeria Legionowo (10 500 mkw.) oraz rozbudowy dwóch istniejących obiektów - Wola Park (o 17 600 mkw.) oraz centrum wyprzedażowego Factory Ursus (o 6 000 mkw.). Łącznie w fazie budowy po III kw. pozostawało 84 100 mkw. powierzchni najmu.
Z kolei Grupa Auchan przedstawiła koncepcję budowy nowego centrum handlowego w dzielnicy Wilanów - Wilanów Park. Zgodnie z informacjami od inwestora, poza hipermarketem, w centrum pojawi się również pierwszy w Polsce niespożywczy koncept tej sieci. Wilanów Park oficjalnie ma być oddany do użytku pod koniec 2016, jednak termin ten uzależniony jest od uzyskania przez inwestora niezbędnych pozwoleń.

- Całkowita podaż nowoczesnych obiektów handlowych w aglomeracji warszawskiej sięga1,62 mln mkw. powierzchni najmu, z czego ponad 1,1 mln mkw. stanowią centra handlowe. Pomimo takiej skali stołeczny rynek charakteryzuje nadal jeden z najniższych wśród głównych aglomeracji wskaźników nasycenia powierzchnią handlową w ramach centrów handlowych, czyli 439 mkw. na 1 000 mieszkańców. Najwyższa w Polsce siła nabywcza mieszkańców aglomeracji przekraczająca średnią krajową o 65% w połączeniu z niskim wskaźnikiem pustostanów na poziomie 1,6% określa potencjał miasta i okolic dla nowych projektów handlowych - komentuje Anna Bartoszewicz-Wnuk, dyrektor działu badań rynku i doradztwa, JLL.

Anna Wysocka, dyrektor działu wynajmu powierzchni jandlowych JLL, komentuje: „W III kwartale na rynku zadebiutowały trzy nowe marki - Devred 1902 w Wola Park oraz Undiz i Kiehl's Since 1851 w Arkadii. wW IV kw. swoje pierwsze sklepy w Polsce otworzyły Kipling i Imaginarium w Arkadii oraz Twin-Set w warszawskim Klifie, a także Apple Shop w Media Markt na Okęciu. Ponadto, w ostatnim czasie w Domotece na Targówku powstał pierwszy w Europie sklep marki JOOP! z meblami oraz artykułami wyposażenia wnętrz. Nowe otwarcia potwierdzają atrakcyjność Warszawy dla zagranicznych marek, które wybierają stolicę jako przyczółek swojej ekspansji w Polsce."
Zmiany zachodzą również wśród marek działających na rynku już od wielu lat. Pierwsze samodzielne sklepy otworzyły w Arkadii dotychczas występujące razem Wrangler i Lee. Dodatkowo, w Centrum Blue City pojawiło się wiele nowych marek, m. in. H&M, New Look, Carry, Nike czy Mothercare.

W ostatnim kwartale najwyższe stawki czynszowe za powierzchnie typu „prime", tj. za najlepsze lokale o powierzchni ok. 100 mkw. w kategorii moda i akcesoria w wiodących centrach handlowych, pozostały na stabilnym poziomie i wynoszą 105 euro za mkw. miesięcznie. Zdaniem ekspertów JLL, w najbliższym czasie nie należy spodziewać się zmian w tym zakresie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,50

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.