Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W IV kw. w Polsce przybędzie 276 tys. mkw. powierzchni w centrach handlowych

Autor: dlahandlu.pl 14 października 2016 17:51


Po spokojnym III kwartale rynek nieruchomości handlowych przyspieszy. W IV kw. deweloperzy mogą oddać do użytku nawet 276 000 mkw. nowoczesnej powierzchni w ramach centrów handlowych.

Na koniec III kw. 2016 r. całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 13,11 mln mkw. w ramach takich formatów jak: centra handlowe – 9,3 mln mkw., parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe – 3,59 mln mkw. oraz centra wyprzedażowe – 0,21 mln mkw. III kwartał był wyjątkowo spokojny pod względem nowych otwarć. Rynek centrów handlowych wzbogacił się o zaledwie 7 500 mkw. nowej powierzchni, w ramach rozbudowy Galerii Rynek w Tomaszowie Lubelskim. Otwarto również park handlowy o powierzchni 3 800 mkw. w Radomsku. Sytuacja ulegnie jednak zmianie w końcówce roku.
„Z naszych analiz wynika, że IV kwartał będzie intensywny biorąc pod uwagę planowane otwarcia nowych obiektów. Jeśli założenia deweloperów zostają zrealizowane w terminie, polski rynek może się wzbogacić o prawie 276 000 mkw. nowej powierzchni najmu w ramach centrów handlowych, z czego najwięcej przypadnie na Poznań – 99 000 mkw. oraz Aglomerację Warszawską – 45 000 mkw.”, wymienia Agnieszka Tarajko – Bąk, Starszy Konsultant w Dziale Badań Rynku i Doradztwa, JLL.
Na koniec III kw. 2016 r. w budowie pozostawało 663 000 powierzchni handlowej w ramach wszystkich formatów, z czego prawie 591 000 mkw. przypadało na centra handlowe. Największy projekt, jaki odda się do użytku już w IV kw. tego roku, to Posnania (99 000 mkw. GLA) w Poznaniu. Inne projekty o bardzo dużej skali obecnie w budowie to Galeria Północna w Warszawie, Wroclavia we Wrocławiu czy Forum Gdańsk, których otwarcia przewidziane są na 2017 r.

„Białych plam na mapie Polski jest coraz mniej, a niski współczynnik nasycenia powierzchnią handlową nie jest już gwarantem sukcesu. Rozwijają się inne kanały handlu - e-commerce, bio-bazary, targi modowe, obiekty wielofunkcyjne, które cieszą się rosnącą popularnością. Inwestorzy muszą zatem dziś stawiać nie tylko na standardową ofertę zakupową, żeby przyciągnąć klienta”, informuje Anna Wysocka.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,49

  • Śr

    4,03

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.