Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W małych miastach operator spożywczy nie przyciąga klientów do parków handlowych

Autor: www.dlahandlu.pl 30 maja 2016 10:45

Park handlowy to wciąż stosunkowo mało popularny format w Polsce – wynika z raportu „Małe miasta, wielkie zakupy?”, wspólnego projektu międzynarodowych firm: doradczej Colliers International oraz badawczej GfK. Składa się na to wiele przyczyn, w tym – warunki klimatyczne, stan infrastruktury drogowo-transportowej, aspekty planistyczne czy dostępność i ceny nieruchomości.

Z badań przeprowadzonych przez GfK w jednym z małych miast na potrzeby raportu wynika, że w małym mieście park handlowy nie jest jedynym miejscem dokonywania zakupów. 20 proc. ankietowanych konsumentów deklaruje, że w ogóle go nie odwiedza, a ponad połowa mieszkańców odwiedza obiekt co najmniej raz w miesiącu. W małym mieście (np. liczącym poniżej 50 tys. mieszkańców) park handlowy posiada mocną pozycję, jeśli chodzi o zakupy odzieży i obuwia, a, co zaskakujące, operator spożywczy wcale nie jest głównym celem wizyt. Tylko ułamek konsumentów odwiedza obiekt wyłącznie ze względu na ofertę artykułów FMCG supermarketu. W przypadku badanego miasta powodem takich zaskakujących wyników był fakt, że park handlowy powstał jako niezależna inwestycja, a obecny w nim operator spożywczy musi konkurować z silną konkurencją w centrum miasta.

Równocześnie paleta aspektów funkcjonowania obiektu handlowego, na które zwracają uwagę konsumenci jest szeroka. Obejmuje parametry związane z jego formatem (np. szerokość oferty, przystępne ceny), jak i efektami sposobu zarządzania (kompetentna obsługa, czystość). „Badania przeprowadzone przez GfK wskazują, że choć parki handlowe w małych miastach posiadają mocną pozycję, jeśli chodzi o zakupy odzieży i obuwia, to jednak ich oferta jest konfrontowana z szeroką ofertą dużych centrów handlowych z zlokalizowanych w dużych miastach, w których ci konsumenci także bywają i z których odwiedzania nie rezygnują.

- Pozycja operatora spożywczego w parku handlowym, tak ważna z perspektywy inwestora, zależy w dużej mierze od lokalnej struktury konkurencji spożywczej oraz od tego, czy park handlowy został dobudowany do istniejącego już sklepu, który był już lokalizacją dojrzałą, czy jest całkowicie nową lokalizacją handlową wymagającą zbudowania bazy klientów, także dla sklepu spożywczego – mówi Przemysław Dwojak, dyrektor działu Customer Analytics & Sales Strategies w GfK.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,33

  • Min

    8,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9731

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.