W małych sklepach wydajemy więcej niż przed rokiem

Autor: dlahandlu.pl 21 czerwca 2019 09:19

W małych sklepach wydajemy więcej niż przed rokiem

Jak pokazują dane CMR, w maju 2019 r. średnia wartość transakcji w sklepach małoformatowych do 300 m2 wyniosła 14,87 zł, o 8% więcej niż przed rokiem i o 1% mniej niż w kwietniu 2019 r., kiedy zakupy były nieco większe niż zwykle z powodu przedświątecznych zakupów.


Jak wynika z danych CMR, w maju 2019 r. obroty sklepów małoformatowych do 300 m2 były o 2% wyższe niż w kwietniu, a liczba transakcji zwiększyła się w tym czasie o 3%. W porównaniu gorącym majem 2018 r. liczba transakcji obniżyła się jednak o 3,8%. W maju br. było chłodno i deszczowo, dlatego sklepy małoformatowe odwiedziło w tym czasie mniej klientów niż rok wcześniej, a wartość sprzedaży wzrosła tylko o 3,9%. Znacznie mniej udany dla sklepów małoformatowych był już długi weekend majowy, kiedy liczba transakcji była o 6% niższa niż przed rokiem, przy czym duże spadki zanotowały m.in. lody. W pierwszym tygodniu maja br. lody pojawiały się na co dwudziestym paragonie, podczas gdy rok wcześniej podczas majowego wydłużonego weekendu sięgał po nie co dwunasty klient. W całym maju 2019 r. liczba paragonów z lodami zmniejszyła się o 40% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Spadki odnotowały również pozostałe kategorie, dla których pogoda ma kluczowe znaczenie, czyli piwo (o 10% mniej transakcji w maju 2018 r.), woda (spadek liczby transakcji o 17%) oraz inne napoje. Wysokie ceny truskawek i innych sezonowych owoców zniechęcały do robienia przetworów, co przełożyło się na spadek sprzedaży cukru żelującego - wydatki na tę kategorię były o 80% niższe niż przed rokiem.
Wzrosty sprzedaży w maju odnotowały natomiast dwie ważne dla tego kanału kategorii, czyli wódki oraz wyroby tytoniowe. W ostatnim miesiącu klienci sklepów małoformatowych kupili o 5% więcej opakowań papierosów niż rok wcześniej. . Sklepom małoformatowym udało się w maju zwiększyć całkowite obroty w porównaniu z kwietniem, choć oczywiście duże spadki odnotowały typowo wielkanocne kategorie, takie jak np. dodatki do wypieków czy majonez (wydatki na tę kategorię w maju były o 50% niższe niż w kwietniu). Znacznie większy wpływ Wielkanoc miała na wyniki supermarketów 301-2500 m2 (z wyłączeniem dyskontów) – w maju ich obroty były o 9% niższe niż w kwietniu.
Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2 oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,56

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6787
Ilość aktualnych ofert: 98942

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.