W okresie świątecznym rodzice przeznaczają na zabawki dla dzieci ok. 500 zł

Autor: dlahandlu.pl 4 grudnia 2018 11:01

W okresie świątecznym rodzice przeznaczają na zabawki dla dzieci ok. 500 zł Fot. Shutterstock

Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie platformy do obniżania rachunków za media MAM pokazują, że Polacy lubią rozpieszczać swoje dzieci i nie szczędzą pieniędzy na zakup zabawek dla najmłodszych. Miesięcznie rodzice przeznaczają na ten cel średnio aż 200 zł. Kwota ta zwiększa się w grudniu, kiedy to ze względu na mikołajki oraz Boże Narodzenie – z założenia – Polacy kupują więcej upominków.

W okresie świątecznym rodzice przeznaczają na zabawki dla swoich pociech około 500 zł. Ponadto aż ¼ badanych na prezent mikołajkowy i bożonarodzeniowy (ale i urodzinowy) dla każdego dziecka z osobna wydaje odpowiednio od 300 do nawet ponad 2000 zł.

Polacy, mimo iż średni koszt wychowania dziecka do 18 roku życia to aż 305 tys. zł, nie szczędzą środków na rozpieszczanie swoich pociech. Ponad 60% badanych wydaje na ten cel w miesiącu od 50 do 300 zł. Niemal ¼ przyznaje, że kwoty te są dużo wyższe i wahają się od 300 do nawet ponad 2000 zł. Jak wynika z raportu „Ile kosztuje dziecko w Polsce” przygotowanego na podstawie badań platformy MAM, Polacy lubią rozpieszczać swoje dzieci nie tylko w dniu urodzin, w mikołajki czy podczas Bożego Narodzenia. Rodzice dają prezenty także bez okazji. 18% respondentów przyznało, że kupuje zabawki raz w tygodniu, ponad 40% raz w miesiącu, a niemal 21% raz na kwartał. Zaledwie 8,2% rodziców robi to tylko na specjalne okazje. Jakie zabawki opiekunowie wybierają najczęściej?

Ponad połowa badanych (61,5%) decyduje się na zakup zabawek edukacyjnych. Na drugim miejscu znajdują się klocki i układanki (ponad 58% wskazań), a zaraz potem książki i kolorowanki (ponad 55 % wskazań). Lalki i pluszaki kupuje niemal 44% rodziców. Co ciekawe, w czasach tak dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii gry komputerowe nabywa tylko 20% opiekunów, zaś elektronikę – w tym smartfony, konsole lub komputery – zaledwie 16,5%. Rodzice zabawki dla swoich pociech najczęściej kupują w sklepach internetowych (ponad 30% wskazań), co można łatwo wytłumaczyć samą wygodą robienia zakupów oraz konkurencyjnymi cenami. Niemal 29% badanych przyznało, że po zabawki chodzi do sklepów stacjonarnych, a 21,5% wskazało dyskonty oraz markety. 

Skłonność polskich rodziców do rozpieszczania swojego potomstwa wzrasta w określonych momentach roku. Mowa m.in. o zbliżających się mikołajkach czy świętach Bożego Narodzenia. W tym okresie dzieci zwyczajowo odwiedza wówczas, w zależności od regionu Polski, Gwiazdka, Gwiazdor, Dzieciątko czy Mikołaj zostawiający prezenty pod poduszką, choinką czy w skarpecie. Radość najmłodszych wiąże się jednak ze sporym obciążeniem dla portfela opiekunów. Grudniowe wydatki na prezenty to dla statystycznego polskiego rodzica średnia kwota 500 zł. Na prezenty mikołajkowe opiekunowie przeznaczają średnio ponad 230 zł, zaś na bożonarodzeniowe – niespełna 270 zł.

Polacy, mimo iż wychowanie i utrzymanie potomstwa jest dla nich sporym obciążeniem finansowym, w kwestii dzieci są dość rozrzutni i nie oszczędzają na ich przyjemnościach. Tendencję tę widać m.in. na rynku zabawek, który –  jak wylicza firma badawcza RMD Research – co roku wart jest w Polsce około 3 miliardów złotych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Asia 2018-12-10 11:03:23

    Raczej staram się rozsądnie podchodzić do robienia świątecznych prezentów. W tym roku stawia na edukacyjne zabawki i na planszówki. Na yt oglądałam filmik jak jakieś dziewczyny grają w Rach Ciach i ta gra mi się spodobała. Dla moich maluchów będzie w porządku, poćwiczą refleks i pamięć :)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    4,69

  • Min

    2,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6126

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.