W Polsce jest miejsce dla hard dyskontu. Pytanie, kto podejmie rękawicę?

Autor: dlahandlu.pl 9 października 2019 12:50

W Polsce jest miejsce dla hard dyskontu. Pytanie, kto podejmie rękawicę? Krzysztof Badowski, partner PwC. Fot. PTWP

Format dyskontowy nie wygląda tak jak wyglądał kilka lat temu. Doświadczenie zakupowe w takim sklepie nie jest już doświadczeniem bolesnym. Dyskonty się zmieniają, dokonują ciągłej modernizacji formatu i poszerzają asortyment. Jednak, dzięki temu, tworzy się luka dla dyskontu „z krwi i kości”, pozbawionego wielu udogodnień – mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Krzysztof Badowski, partner w PwC.

- Gdybyśmy cofnęli się w czasie o kilkanaście lat, to dzisiejszego dyskontu wcale byśmy mianem dyskontu nie określili. Dyskonty się zmieniają, dokonują ciągłej modernizacji formatu i poszerzają asortyment, budują nowe punkty styku z konsumentem i nowe doświadczenia. Zaryzykowałbym wręcz stwierdzenie, że na „dole rynku” tworzy się luka dla dyskontu z krwi i kości. Pozbawionego wielu udogodnień, które z jednej strony polepszają doświadczenie zakupowe, ale z drugiej podwyższają kompleksowość i koszty operacyjne prowadzenia biznesu – mówi Krzysztof Badowski.

- Oczywiście, aby taki „dyskont z krwi i kości” zafunkcjonował, musiałby mieć odpowiednią skalę biznesu. Więc nie jest to pewnie pomysł dla nowego gracza, ale może dla któregoś z obecnych, jako format alternatywny. Taki dla mniej zamożnych konsumentów, dla których rzeczywiście najważniejszym kryterium decyzyjnym jest cena – dodaje ekspert.

Jak mówi, format dyskontowy nie wygląda tak jak wyglądał jeszcze kilka lat temu. - Doświadczenie zakupowe nie jest już doświadczeniem bolesnym. Konsument wchodzi do dyskontu i napotyka fantastycznie zaopatrzoną sekcję owocowo-warzywną. Albo piekarnię i zapach świeżego pieczywa. Zawsze czeka jakaś inspirująca akcja tematyczna. Półki z kuchnią etniczną czy zdrową żywnością. A także wiele pozycji asortymentowych, które przez wiele lat były domeną delikatesów, czyli na przykład owoce morza, egzotyczne owoce, szeroka półka serów czy też bogaty wybór wina. Ofertę sklepową, ograniczoną w naturalny sposób wielkością powierzchni handlowej, uzupełnia często znacznie bogatszy wybór w sklepie internetowym – wymienia partner PwC.

Przyznaje, że niskie ceny są koniecznością na każdym konkurencyjnym rynku, a do takich należy rynek polski, jednak jest granica niskich cen, której nie da się przekroczyć bez poniesienia konsekwencji zbyt drastycznej utraty marży. - Dotyczy to wszystkich sieci. Dlatego sieci starają się przekonać do siebie konsumenta, zlojalizować go w inny sposób - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,99

  • Śr

    6,94

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7889
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.