Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W przyszłym roku Amazon może wejść na polski rynek

Autor: portaspozywczy.pl / dlahandlu.pl 10 kwietnia 2015 13:31

W przyszłym roku Amazon może wejść na polski rynek Fot. marketingland.com

Rok 2015 może być ostatnim, w którym polskie sklepy internetowe nie muszą rywalizować z amerykańskim gigantem z branży e-commerce Amazon.com. Jak przewiduje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl w rozmowie z serwisami portalspozywczy.pl i dlahandlu.pl, Amazon prawdopodobnie wejdzie na polski rynek w 2016 r.

- Będzie to przede wszystkim potężna zmiana jakościowa w usługach, która wpłynie na rozszerzenie oferty skierowanej do konsumentów. W przypadku konkurencji oznacza to wyższą poprzeczkę w zakresie jakości usług, a także spadek cen dostaw. Z pewnością wpłynie to na sytuację wszystkich operatorów działających na rynku - zaznacza Rafał Brzoska.

Prezes Grupy Integer.pl nie spodziewa się, aby po uruchomieniu sklepu Amazona w Polsce doszło do fali bankructw sklepów internetowych, ale przewiduje, że ostrzejsza konkurencja może doprowadzić część sklepów do problemów finansowych i przyspieszy konsolidację rynku e-commerce w naszym kraju.

Jednym z segmentów biznesu Amazona jest koncept AmazonFresh - sprzedaż produktów spożywczych online. W ramach tego konceptu firma dostarcza swoim klientom świeże produkty, takie jak jajka, truskawki i różne gatunki mięs, wykorzystując do tego swoją sieć ciężarówek i samochodów dostawczych.

Od ok. siedmiu lat AmazonFresh rozwijany jest w niektórych amerykańskich miastach, a od 2014 r. trwają spekulacje na temat uruchomienia projektu w Niemczech i Austrii (na jego wejście do Polski zapewne musielibyśmy poczekać znacznie dłużej). Bill Bishop, znany analityk rynku handlu detalicznego spodziewa się, że AmazonFresh docelowo może działać nawet na 40 rynkach.

- Potencjał rynku handlu żywnością przez internet potwierdza ekspansja w segmencie e-grocery największego koncernu handlowego, czyli firmy Amazon. Firma nie ujawnia wielu danych dotyczących swojego biznesu spożywczego, ale projekt AmazonFresh jest rozwijany w kolejnych miastach USA. Wszystko to sygnalizuje, że można mówić o sukcesie - komentuje Rafał Brzoska.

Przypomnijmy, Amazon w 2014 r. otworzył w okolicy Wrocławia i pod Poznaniem trzy olbrzymie centra logistyczne. Przy ich pomocy firma obsługuje znaczną część dostaw w Europie Zachodniej. Obecność centrów logistycznych Amazona w Polsce pozwala przewidywać, że uruchomienie e-sklepu amerykańskiego giganta w naszym kraju jest już tylko kwestią czasu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.