W przyszłym roku rynek reklamy wzrośnie o 4,2 proc.

Autor: PAP Biznes 4 grudnia 2018 09:39

Rynek reklamowy w Polsce wzrośnie o 4,2 proc. w 2019 roku do 7,9 mld zł netto - podała agencja mediowa Zenith. Według agencji, globalne wydatki na reklamę wzrosną w 2019 roku o 4 proc., a ich suma wyniesie 604 mld USD.

"Pomimo przewidywanego spadku dynamiki wzrostu polskiej gospodarki w 2019 roku i spowolnienia tempa wydatków gospodarstw domowych, utrzymują się pozytywne nastroje konsumenckie. Pozwala to sądzić, że boom konsumpcyjny się nie kończy (...) mamy raczej do czynienia z powrotem do stanu równowagi (...) Będzie to skutkowało zwiększaniem wydatków reklamowych, jednak dynamika ich wzrostu również spowolni w porównaniu z mijającym rokiem" - napisano w raporcie.

Jak podano, w 2019 r. spodziewany jest wzrost wydatków telewizyjnych ma poziomie 3,1 proc.
"(...) Pomimo niższego tempa wzrostu telewizja pozostanie największym medium reklamowym w Polsce, z udziałem przekraczającym 50 proc." - dodano.

Analitycy uważają, że pomimo osłabienia dynamiki wzrostu, utrzyma się rosnący trend wydatków na reklamę online. Rynek ten ma wzrosnąć o 8,4 proc.

Największymi wyzwaniami dla branży mają być: widoczność reklamy (viewability) oraz wysoki odsetek internautów używających adblocków.

"Kwestie te wymagają zmiany myślenia po stronie reklamodawców, agencji jak i wydawców, oraz przemodelowania oferty tych ostatnich. Pozytywnym efektem wprowadzanych zmian jest rosnąca dostępność jakościowej powierzchni reklamowej oraz danych zasilających działania komunikacyjne" - napisano.

Zdaniem autorów raportu, z uwagi na podwyżki cenników dynamika wzrostu wydatków na reklamę w radiu w 2019 roku wyhamuje i wyniesie 2,7 proc. Medium ma wciąż cieszyć się zainteresowaniem ze strony reklamodawców z branży handlowej, natomiast ograniczenie wydatków oczekiwane jest ze strony firm z branży farmaceutycznej.

Zenith prognozuje, że wydatki na reklamę zewnętrzną w 2019 roku wzrosną o 2,1 proc., a wydatki na reklamę w kinach mają wzrosnąć o 3,2 proc.

Jedynym segmentem, który odnotuje niższe od ubiegłorocznych wpływy z reklamy, ma być rynek reklamy prasowej.

"Magazyny i dzienniki stracą zarówno w ujęciu netto – odpowiednio o 4,5 proc. i 6,8 proc. – jak również patrząc przez pryzmat udziału w media mix" - dodano.

Jak podano, globalny rynek reklamowy napędzany wydatkami związanymi z zimową olimpiadą, mundialem i wyborami do Kongresu w USA wzrośnie w 2019 roku o 4 proc.

"W kolejnych latach prognozowany jest dalszy, stabilny wzrost: o 4,2 proc. w 2020 i o 4,1 proc. w 2021 roku" - napisano.

Największa dynamika wzrostu do 2021 roku spodziewana jest na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej, a największy wzrost oczekiwany jest w segmencie reklamy online video oraz paid search.

"(...) między 2018 a 2021 rokiem globalne wydatki na reklamę online video wzrosną o 20 mld USD, a na paid search - o 22 mld USD. Suma tych wydatków będzie stanowiła 60 proc. kwoty, o jaką wzrosną w tym czasie wydatki na globalnym rynku reklamowym" - dodano.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,49

  • Śr

    5,94

  • Min

    4,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.