W sklepach coraz więcej produktów z mniejszą ilością soli i cukru

Autor: Rzeczpospolita 27 lutego 2018 09:37

Producenci i sklepy usuwają z produktów nadmiar cukru, soli czy tłuszczu, ponieważ coraz częściej wymagają tego klienci. Skala tego zjawiska jest coraz większa - czytamy w Rzeczpospolitej.

Kupowanie zdrowej żywności to trend, który dotyczy nie tylko bywalców ekologicznych delikatesów, wydających krocie na certyfikowane produkty. 62 proc. Polaków jest gotowych zapłacić nawet więcej za produkt bez żadnych niepożądanych składników.

To na rynku rewolucja. Dotąd niepodważalnym kryterium wyboru była cena. Dodatkowo Polacy dziś częściej niż w Europie czytają etykiety i sprawdzają zawartość produktów. Detaliści i producenci odpowiadają na ten trend, decydując się na reformulację.

Skala zjawiska jest coraz większa. Projekt tego typu prowadzony jest choćby przez właściciela sieci Biedronka i to od 2014 r. Tylko w 2017 r. dzięki optymalizacji składów produktów na rynek nie trafiło dodatkowe 713 ton tłuszczu, 81 ton cukru oraz 48 ton soli. Prace dotyczyły takich produktów, jak pierogi z serem oraz z serem i truskawkami, dostarczane przez firmę U Jędrusia, a współpraca z firmą Graal zaowocowała nową recepturą łososia wędzonego na zimno i gorąco oraz ryb w puszkach. Pozwoliło to obniżyć zawartość soli od ok. 5 proc. do 37 proc., w zależności od produktu.

Całość w Rzeczpospolitej

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,59

  • Min

    0,87

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8658

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.