W sklepach ruszyły wyprzedaże - tegoroczne przeceny będą jednak krótsze

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 23 czerwca 2014 10:54

W centrach handlowych w całej Polsce ruszyły wyprzedaże. Aż 89 proc. kupujących w galeriach, deklaruje, że weźmie w nich udział. Ponad 60 proc. planuje zrobić zakupy w pierwszych tygodniach wyprzedaży – wynika z sondy zakupowej Silesia City Center.

W ponad 400 galeriach handlowych w Polsce rozpoczęły się letnie wyprzedaże. Zdaniem specjalistów tegoroczne przeceny będą krótsze niż przed laty. Świadczyć mają o tym wysokie już na starcie zniżki. Jeszcze 3 lata temu zaczynały się one od poziomu 20-30 proc., dziś sięgają nawet 50-60 proc. w pierwszych tygodniach przecen.

Sklepy coraz częściej muszą zwiększać sprzedaż w okresie wakacyjnym, ale także robić miejsce dla coraz popularniejszych kolekcji pre-fall, które wchodzą do sklepów często razem z wyprzedażami. Klienci są także bardziej świadomi mechanizmów wyprzedaży. 20-30 proc. będące do niedawna zachętą, dziś tylko powstrzymuje klienta od zakupu.

- Wyprzedaże z roku na rok są coraz krótsze, coraz wcześniej się także zaczynają, są także intensywniejsze. Jeszcze 3 lata temu był to początek lub połowa lipca, dziś jest to końcówka czerwca. Pod tym względem sklepy w Polsce naśladują sklepy w Niemczech czy Wielkiej Brytanii, gdzie wyprzedaże letnie zaczynają się już połowie czerwca. Wyższy procent jest także odpowiedzią na to, czego oczekuje klient. 30 proc. przestał być zachętą do kupowania, a jedynie powstrzymuje od zakupu, w nadziei na głębszą przecenę - mówi Ewa Marcinek, dyrektor Silesia City Center.

Aż 89 proc. robiących zakupy w galeriach handlowych deklaruje, że weźmie udział w tegorocznych wyprzedażach, to o 8 proc. więcej niż przed rokiem. Aż 72 proc. deklaruje, że kupi ubrania lub buty, 32 proc. skieruje się w stronę sklepów z wystrojem wnętrz, a 23 proc. do drogerii. Mniej popularne będą książki (9 proc.) i sprzęt elektroniczny (5 proc.). - podaje w swojej sondzie Silesia City Center.

- Polacy na wyprzedażach kupują przede wszystkim ubrania, buty, dodatki, galanterię skórzaną - ten trend od lat się nie zmienia. Zmieniają się natomiast wydatki. Wydajemy coraz więcej, coraz częściej robiąc zakupy na wyprzedażach w sklepach z wyższej półki. Bywa że kupujemy jedną rzecz, która pochłania cały wyprzedażowy budżet - mówi Ewa Marcinek.

Przeciętny wyprzedażowy budżet zamknie się w przedziale 250-350 zł - taką kwotę deklaruje 49 proc. robiących zakupy na wyprzedażach. Za nie więcej niż 200 zł zakupy zrobi 29 proc. Rekordziści natomiast deklarują wydatki powyżej 2,5 tys. zł (3 proc.). O tym, że na wyprzedażach się oszczędza przekonane jest 61 proc. Polaków. Jednocześnie 45 proc. deklaruje, że w czasie wyprzedaży wydaje zdecydowanie więcej niż podczas zwykłego wypadu do galerii - wynika z sondy Silesia City Center.

Ponad 60 proc. Polaków planuje zrobić zakupy w pierwszych tygodniach przecen. Blisko 30 proc. będzie czekało na dalsze wyprzedaże licząc na magiczne „-70 proc." - podaje Silesia - W zeszłym roku wiele marek zakończyło już wyprzedaże w sierpniu, rezygnując całkowicie z pogłębionych wyprzedaży. Ten trend obserwujemy od kilku lat. Wyprzedaże stają się krótkim, ale intensywnym strzałem cenowym - mówi Ewa Marcinek.

Sondę zakupową Silesia City Center przeprowadzono w dniach 4-18 czerwca 2014 na grupie 500 dorosłych osób w wieku 18-55l.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    4,16

  • Min

    1,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.