Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W Trójmieście działają 23 galerie handlowe. Budują się 2 kolejne

Property News 13 stycznia 2016 10:39

W 2015 roku łączna powierzchnia handlowa w Trójmieście wyniosła 688,630 mkw. , co oznacza, że na 1000 mieszkańców przypadało 701 mkw. powierzchni. Z tym wynikiem Trójmiasto plasuje się na trzecim miejscu w Polsce, po Wrocławiu i Poznaniu. W ciągu najbliższych 2 lat do 23 galerii dołączą dwie potężne inwestycje: Galeria Metropolia i Forum Gdańsk.

W 2016 roku zostanie otwarta Galeria Metropolia o powierzchni blisko 35 tys. mkw, a rok później Forum Gdańsk, co zwiększy powierzchnię handlową Trójmiasta o dodatkowe 63 tys. mkw. Trwa przebudowa i modernizacja centrum handlowego ETC oraz Morena. Rozbudowana ma zostać także Galeria Bałtycka. To spowoduje, że gęstość zabudowy handlowej wzrośnie do 820 mkw. na 1000 mieszkańców.

W Trójmieście wyraźnie zaznacza się podział na mocno nasyconą handlowo część południową i stosunkowo nisko nasyconą część północną. Ze względu na bardzo turystyczny charakter Sopotu dobrze rozwija się tam handel przy ulicach, głównie wzdłuż ulicy Monte Cassino, a w Gdańsku przy Długim Targu i ulica Świętojańskiej w Gdyni.

Według danych BNP Paribas Real Estate, czynsze detaliczne w najlepszych centrach handlowych w Trójmieście wahają się od 40 do 45 euro za mkw. na miesiąc. Czynsze na ulicach handlowych są nieco niższe i wynoszą od 30 do 50 euro, w zależności od miasta.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9629

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.