W tym roku polski rynek e-commerce może zwolnić

Autor: PAP 6 października 2014 20:11

Polski rynek e-commerce w 2014 roku nadal będzie rósł w tempie dwucyfrowym, które jednak może okazać się nieco niższe niż w ubiegłych latach i znajdzie się w przedziale 15-20 proc. - powiedział PAP Przemysław Budkowski VP Marketplaces w Naspers.

"Dynamicznie zmieniają się przyzwyczajenia i nawyki użytkowników, co sprawia, że dokładne przewidywania co do wzrostu całego rynku e-commerce są trudne do określenia. Udział polskiego e-commerce w handlu to ok. 3,5-4 proc., a więc dosyć dużo. To oznacza, że dynamika wzrostu całego rynku może nieco zwolnić" - powiedział PAP Budkowski.

"Oczywiście nadal będzie to jednak tempo dwucyfrowe, i w 2014 roku powinno się ono utrzymać w przedziale 15-20 proc." - dodał.
Zaznaczył jednocześnie, że w ramach całego rynku najszybsze tempo wzrostu powinien notować segment mobilny.
Budkowski powiedział, że na tle rynków zagranicznych widać, że polski rynek e-commerce wciąż ma potencjał do wzrostu.
"Biorąc pod uwagę tendencje obserwowane na rynkach zagranicznych można powiedzieć, że polski rynek e-commerce wciąż ma potencjał do wzrostu i będzie dążył do poziomu Europy Zachodniej. Pod względem dynamiki polskiego rynku są spore fluktuacje, dynamiki w poszczególnych kategoriach produktowych różnią się wyraźnie" - powiedział.
Na pytanie, jak wygląda udział rynku e-commerce w handlu w Stanach Zjednoczonych i państwach Europy Zachodniej, Budkowski odpowiedział: "W Stanach Zjednoczonych udział ten to ok. 5-6 proc., w Wielkiej Brytanii jest to już około 10 proc., podobnie w Skandynawii".
Dodał, że pomiędzy rynkami e-commerce w poszczególnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej widać wyraźne różnice.
"Nie można powiedzieć, że wszystkie rynki Europy Środkowej i Wschodniej rozwijają się podobnie. Każdy z tych rynków ma swoją specyfikę i w zasadniczy sposób się różni, czy to pod względem dynamiki wzrostu, czy to pod względem wewnętrznej specyfiki" - powiedział.

Naspers jest międzynarodowym koncernem mediowym mającym siedzibę w Republice Południowej Afryki. Jednym z jego głównych aktywów na obszarze Europy Środkowej i Wschodniej jest Grupa Allegro.
Budkowski powiedział, że w najbliższych latach jednym z fundamentów strategii rozwoju Allegro będzie segment mobilny. Dodał, że według Naspers w ciągu kilku lat zdecydowana większość zakupów będzie dokonywana przez telefony komórkowe i tablety.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • marcvin 2015-02-27 15:43:36

    Czyżby rynek w końcu się nasycił? Zastanawiam się czy zostały jeszcze jakieś nisze które można zająć :-). Dla zainteresowanych infografika - oferteo.pl/infografika/rynek-e-commerce-w-polsce

  • Agata_jak 2014-10-31 16:19:25

    E-commerce? A m-commerce dla odmiany ma się wyjątkowo dobrze. Więcej wiadomości na ten temat w najnowszym raporcie mgeneratora.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.