Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W ubiegłym roku 43 proc. przedsiębiorstw realizowało programy lojalnościowe

Autor: dlahandlu.pl 8 kwietnia 2015 13:13

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, 43% przedsiębiorstw działających w Polsce realizowało w 2014 roku programy wsparcia sprzedaży skierowane do partnerów biznesowych. Jednocześnie w ramach prowadzonych akcji, firmy decydowały się na outsourcing całości lub części obowiązków. W poprzednim roku ponad 1/3 podmiotów korzystała z pomocy zewnętrznych specjalistów i oferowanych przez nich narzędzi. Najczęściej organizatorzy outsourcowali kwestie nagród, czyli m.in. ich zakup, zarządzanie katalogiem upominków czy logistykę.

43% podmiotów prowadziło w 2014 roku programy lojalnościowe, natomiast kolejne 28% planuje je realizować w przyszłości. Te wyniki potwierdzają, że projekty wsparcia sprzedaży wpisały się
na stałe w aktywność wielu przedsiębiorstw. W ubiegłym roku średni roczny budżet przeznaczany na programy lojalnościowe wyniósł 423 000 zł. Ten prawie 12-procentowy spadek w odniesieniu do 2013 roku nie świadczy jednak o ewolucji podejścia przedsiębiorstw do kwestii budowania lojalności, ale o zmianie sposobu i narzędzi jej zdobywania.

Spadek średniego budżetu przeznaczanego na programy lojalnościowe B2B jest wynikową obniżonych udziałów nagród gotówkowych (rabatów i upustów) w ogólnym zestawieniu typu nagród. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, w 2014 roku udział gotówki jako nagród w akcjach skierowanych do kontrahentów spadł o 13 punktów procentowych. Wzrosło natomiast wykorzystanie kart przedpłaconych, kuponów oraz nagród rzeczowych.

Dynamicznie rośnie odsetek firm stosujących karty przedpłacone – co najmniej 2 lata lub dłużej korzysta z nich już 71 procent firm, podczas gdy w 2013 roku było to 57%. Uczestnicy akcji wsparcia sprzedaży doceniają je za swobodę wyboru finalnej nagrody, uniwersalność i rozbudowaną sieć akceptantów, a organizatorzy za prostotę procesu realizacji zamówienia, łatwość przechowywania czy sprawną logistykę.

- Spadek popularności nagród gotówkowych w formie rabatów i upustów w ramach programów wsparcia sprzedaży jest dowodem na to, że organizatorzy akcji uświadomili sobie, że to bardzo kosztowny dla firmy typ gratyfikacji, który szybko znika z pamięci uczestników i nie przynosi trwałych efektów. Zatem, jeśli zależy nam na budowaniu stabilnych i stałych relacji, warto postawić na rozwiązania, które wywołają u obdarowanego pozytywne emocje i pozostaną w pamięci na długo. Przykładem takim mogą być karty przedpłacone, vouchery lub też bogate katalogi, umożliwiające użytkownikom swobodny wybór finalnej nagrody - mówi Dariusz Deszczka, Category Manager, Sodexo Benefits and Rewards Services.

W tegorocznej edycji „Badania potencjału rynku BTL” weryfikacji poddano także trendy
w organizacji i zarządzaniu programami lojalnościowymi. Według danych, 34% firm prowadzących działania wspierające sprzedaż outsourcuje przynajmniej jeden element programu lojalnościowego tj. koncepcję i mechanizm, wdrożenie, zarządzanie i prowadzenie lub nagrody.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,65

  • Śr

    0,29

  • Min

    0,14

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.