W ubiegłym roku Polacy wydali na walentynki 1,5 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 4 lutego 2019 10:54

W ubiegłym roku Polacy wydali na walentynki 1,5 mld zł Fot. materiały prasowe

Walentynki plasują się w czołówce najbardziej dochodowych świąt obchodzonych w Polsce, zaraz po Bożym Narodzeniu i Wielkanocy. W zeszłym roku Polacy wydali na prezenty dla najbliższych 1,5 mld złotych, w tym roku stawka wzrośnie. Wśród najchętniej kupowanych prezentów są kwiaty, słodycze, biżuteria i perfumy. Coraz częściej zamiast materialnych upominków wybieramy wspólnie spędzony czas z ukochaną osobą.

Liczba osób celebrujących święto zakochanych w Polsce przybywa, zwłaszcza wśród przedstawicieli Generacji Z i Millenialsów. Jak podaje Picodi już ponad 70% Polaków deklaruje, że obchodzi walentynki, a wśród osób będących w związkach tylko 9% mężczyzn i 3% kobiet ignoruje to święto.
Zmienia się nie tylko podejście do tego wydarzenia, ale również sposób dokonywania transakcji zakupowych. Według badań przeprowadzonych przez National Retail Federation (NRF) wydatki na walentynki w USA w 2019 roku mogą przekroczyć rekordową sumę 20 miliardów dolarów, a jedna trzecia kupujących zostawi te pieniądze w sklepach internetowych. 

Do najchętniej kupowanych – a jednocześnie najczęściej oczekiwanych – prezentów walentynkowych dla kobiet możemy zaliczyć kwiaty, słodycze, biżuterię i perfumy. Jeśli chodzi o udane prezenty dla mężczyzn, to wśród wymienianych upominków panowie chętnie widzą gadżety elektroniczne lub bony podarunkowe.

Według raportu PwC Polacy coraz częściej wolą zainwestować w czas spędzony z bliskimi niż w produkty materialne, ponieważ mają świadomość, że rodzina i znajomi są najcenniejsi. 33% ankietowanych potwierdziło, że wydaje pieniądze na potrzeby związane z doświadczeniem. A 30% twierdzi, że przedmioty materialne są dla nich ważne.

W Polsce walentynki cieszą się coraz większą popularnością. Przestajemy myśleć o nich w kategoriach kupowania wymuszonego drobiazgu, a zaczynamy traktować je jako okazję do spędzenia czasu z ukochaną osobą – randkę. Jedną z najczęściej wybieranych opcji prezentowych jest wspólne wyjście do restauracji czy kina. Sprawdzają się też krótkie podróże, wizyty w SPA czy bilety na koncerty. 

Walentynki to najbardziej intensywny czas pracy dla sklepów erotycznych online, które zaliczają w tym czasie kilkukrotnie wyższe przychody.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Poko 2019-02-14 19:34:11

    no my fife i wiedźmina u nich kupiliśmy. i właśnie ciśniemy :)

  • ewa 2019-02-11 09:55:20

    o my też tylko na xboxa i jakies gry, tylko to już w media expercie zdecydujemy.

  • czoko 2019-02-10 13:50:51

    @ublo zazdro, moja to nie gra, wiec sam sobie pewnie prezent zrobie w postaci jakiejs giercy

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    2,29

  • Śr

    1,82

  • Min

    1,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6908
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.