W USA 70-80 proc. konsumentów korzysta z wielu kanałów przed podjęciem decyzji zakupowej

Autor: wnp.pl 16 grudnia 2015 10:23

Konsumenci oczekują stałego dostępu do informacji, szybszej realizacji dostaw oraz spersonalizowanych zakupów. Stymuluje to najnowszą metodę sprzedaży wielokanałowej, nazywanej też - omnichannel.

 

"W USA 70 - 80 proc. konsumentów korzysta ze strategii wielokanałowości przed podjęciem decyzji o zakupie i według naszych oczekiwań trend ten będzie wzrastał na większości rynków globalnych" - informuje Matthias Heutger, starszy wiceprezes ds. marketingu i innowacji, DHL Customer Solutions and Innovation.

Raport ujawnia, że większość firm trzyma się kurczowo metod opartych na tradycyjnych kanałach sprzedaży, które nie są w stanie sprostać najnowszym potrzebom konsumentów. Celem dotychczasowej strategii sprzedaży wielokanałowej jest optymalizacja doświadczeń konsumentów w pojedynczych kanałach sprzedaży, podczas gdy strategia omnichannel charakteryzuje się holistycznym podejściem do kanałów, ukierunkowanym na klienta.

Autorzy raportu stwierdzają, że firmy, które doskonalą strategię omnichannel, zyskają znaczącą przewagę konkurencyjną. Pomimo złożoności procesów koordynacji i integracji wszystkich kanałów sprzedaży oraz nakładów wymaganych do ich pomyślnej realizacji, sprzedawcy będący pierwszymi użytkownikami strategii omnichannel ujawniają znaczny wzrost bazy klientów, wyższy poziom ich lojalności, większe zyski oraz sprawniejszą rotację zapasów.

Autorzy publikacji z DHL, zatytułowanej "DHL Omin-Channel Logistics Trend Report", logistyka jest branżą odgrywającą kluczową rolę w procesie wdrażania modelu omnichannel.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,03

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7997

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.