W walce o świat bez plastiku sieci wyprzedzają prawo

Autor: dlahandlu.pl, PB 24 kwietnia 2019 14:36

W walce o świat bez plastiku sieci wyprzedzają prawo Fot. Shutterstock

Sieci handlowe podejmują szereg działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, na przykład wyznaczając sobie ambitne cele, które mówią o wyeliminowaniu opakowań z tworzyw sztucznych, recyklingu odpadów pochodzących ze sklepów czy rezygnacji z plastikowych produktów. Nic dziwnego – takie inicjatywy znacznie poprawiają wizerunek sieci.

Już niedługo w Unii Europejskiej zużycie plastiku ma zostać znacznie ograniczone. System używania i recyklingu opakowań z tworzyw sztucznych regulują przepisy Dyrektywy plastikowej, czy Pakietu odpadowego. Co ciekawe, sieci handlowe wprowadzają już, z wyprzedzeniem, proponowane regulacje.

- W kontekście dużego zainteresowania mediów i konsumentów tematem plastiku, na pewno wszystkie proaktywne działania dotyczące ograniczenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych mogą służyć budowaniu przewagi konkurencyjnej i lojalności konsumentów – ocenia Paulina Kaczmarek, menedżer w Zespole Sustainability w firmie Deloitte.

Carrefour: własne pudełka

I tak, Carrefour umożliwia w swoich sklepach zakupy warzyw i owoców do własnych woreczków przyniesionych przez klientów. Z kolei w hipermarkecie w Galerii Fordon w Bydgoszczy, Carrefour wprowadził możliwość kupowania do własnych opakowań (np. słoików czy pudełek) także innych produktów na wagę, takich jak: wędliny, sery, kapusta, czy ogórki kiszone.

Grupa Carrefour w 2018 roku podjęła zobowiązanie w ramach polityki opakowaniowej, planując wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku. Ponadto, do 2022 roku o 5% ma zostać z redukowana masa opakowań marki własnej (w porównaniu do roku 2017). W sklepach Carrefour Polska są już dostępne pierwsze produkty ze zmniejszoną masą opakowań – płatki Crumbies. Udało się w nich wykorzystać ¾ tony mniej plastiku w ciągu pierwszych 6 miesięcy od ich pojawienia się na półkach.

Carrefour Polska podjął już działania, aby do końca 2019 roku w sklepach w obiegu były tylko torby kasowe pochodzące wyłącznie z recyklingu. Ten pierwszy krok pozwoli zmniejszyć ilość plastiku wprowadzonego do obiegu o blisko 800 ton w skali roku. Ponadto sieć zachęca do zakupu kawy do własnego kubka wielokrotnego użytku we wszystkich bistro „Smacznie”, działających przy hipermarketach Carrefour. W punktach „Smacznie” trwa wymiana słomek, kubków oraz torebek na pieczywo, na wersje w pełni biodegradowalne.

- Znaczące w tej mierze jest również podejście naszych klientów, którzy są coraz bardziej świadomi swoich decyzji zakupowych. Od wielu lat Carrefour realizuje różne inicjatywy edukacyjne i promocyjne, które zachęcają klientów do ograniczenia marnowania jedzenia czy bycia bardziej przyjaznymi dla środowiska – informuje biuro prasowe.


  • yeż 2019-04-24 17:13:34

    Może tak sieci wyeliminują plastik przy kasach? Chciałbym kupować torby bawełniane/materiałowe albo chociaż papierowe, a nie tylko wszechobecne torby plastik-fantastik.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7375
Ilość aktualnych ofert: 98942

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.