PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

W walce o świat bez plastiku sieci wyprzedzają prawo

Autor: dlahandlu.pl, PB 24 kwietnia 2019 14:36

W walce o świat bez plastiku sieci wyprzedzają prawo Fot. Shutterstock

Sieci handlowe podejmują szereg działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, na przykład wyznaczając sobie ambitne cele, które mówią o wyeliminowaniu opakowań z tworzyw sztucznych, recyklingu odpadów pochodzących ze sklepów czy rezygnacji z plastikowych produktów. Nic dziwnego – takie inicjatywy znacznie poprawiają wizerunek sieci.

Auchan: edukacja

Podobny projekt jak Carrefour, od dwóch lat prowadzi Auchan. W hipermarkecie w Wola Park klient może przyjść z własnym pojemnikiem, słoikiem itp. Obecnie Auchan rozwija ten projekt w pozostałych hipermarketach.

Sieć podejmuje też działania mające na celu edukację konsumentów. – Np. w 2018 roku prowadziliśmy kampanię "Razem odpowiedzialni", która miała na celu uświadamiać polskich konsumentów w kwestii odpowiedzialnych postaw środowiskowych, w tym użycia siatek wielokrotnego użytku – dodaje Dorota Patejko, Dyrektor ds. Komunikacji i CSR Auchan w Polsce. - We wszystkich hipermarketach prowadzimy specjalny dział "Bazarek Luz", w którym klient może nabyć produkty na wagę - dodaje.

Wychodząc naprzeciw zaleceniom unijnym, już w tym roku detalista wprowadzi ekologiczne, biodegradowalne zamienniki produktów jednorazowych: jednorazowe słomki i talerzyki, które można wrzucić do brązowego kosza na odpady BIO. Auchan Retail Polska deklaruje wycofanie single-use plastic w roku 2020.

Lidl: opakowania z kukurydzy

Redukcję zużycia plastiku, np. w zakresie jednorazowych naczyń rozpoczął już Lidl. - Chociaż Ustawodawca pozwala na sprzedaż tego typu produktów do 2021 r., sieć Lidl Polska już teraz, w sezonie letnim 2019, zrezygnowała z ich dostępności na rzecz biodegradowalnych artykułów, tym samym będąc gotowym na tę zmianę już 2 lata wcześniej. Dzięki temu już w bieżącym sezonie Lidl wyeliminuje ok. 140 ton plastiku – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, menedżer ds. komunikacji Lidl Polska. Od maja w ofercie sieci Lidl pojawią się biodegradowalne tacki papierowe czy kubki jednorazowe, biodegradowalne słomki do napojów, sztućce biodegradowalne z polilaktydu z dodatkiem otrębów lub naturalne, wykonane bez obróbki chemicznej z surowców odnawialnych sztućce drewniane. W celu ograniczenia zużycia plastiku sieć rozpoczęła również sprzedaż BIO warzyw i owoców w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Na Ryneczku Lidla klienci mogą znaleźć BIO ziemniaki i BIO cebule, których opakowanie zostało wyprodukowane przy użyciu kukurydzy i drewna. 

W 2018 roku detalista z Niemiec przyjął zobowiązanie o redukcji opakowań plastikowych marek Lidla o 20% do 2025 roku. Również do 2025 roku 100% plastiku użytego do produkcji opakowań marek własnych, będzie możliwe do poddania recyklingowi.


  • yeż 2019-04-24 17:13:34

    Może tak sieci wyeliminują plastik przy kasach? Chciałbym kupować torby bawełniane/materiałowe albo chociaż papierowe, a nie tylko wszechobecne torby plastik-fantastik.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7627
Ilość aktualnych ofert: 498071

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.