W walce o świat bez plastiku sieci wyprzedzają prawo

Autor: dlahandlu.pl, PB 24 kwietnia 2019 14:36

W walce o świat bez plastiku sieci wyprzedzają prawo Fot. Shutterstock

Sieci handlowe podejmują szereg działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, na przykład wyznaczając sobie ambitne cele, które mówią o wyeliminowaniu opakowań z tworzyw sztucznych, recyklingu odpadów pochodzących ze sklepów czy rezygnacji z plastikowych produktów. Nic dziwnego – takie inicjatywy znacznie poprawiają wizerunek sieci.

Tesco: obieg zamknięty

Tesco chce z kolei wprowadzić ideę „obiegu zamkniętego” i zarządzania opakowaniami, tak aby całość materiałów używanych ich do produkcji była możliwa do ponownego przetworzenia. Już teraz opakowania chłodzonych soków oraz smoothie Tesco są wykonane w 30% i 50% z materiału r-PET – ponownie przetworzonego plastiku. - Zmiana ta, choć na pierwszy rzut oka nie jest zauważalna dla klienta, (ponieważ ani wygląd, ani cena produktu nie uległa zmianie) niesie za sobą duże korzyści dla środowiska. Dzięki niej rocznie zaoszczędzimy ponad 9 ton plastiku w skali kraju. Naszą ambicją jest, aby wszystkie produkty marki własnej mogły być ponownie przetworzone – informuje biuro prasowe Tesco Polska.

Spółka zobowiązała się, że do 2020 roku usunie ze składów opakowań produktów marki własnej materiały nienadające się do ponownego przetworzenia, a do 2025 roku wszystkie produkty marki własnej będą w 100% możliwe do ponownego recyklingu. - Już teraz opakowania chłodzonych soków oraz smoothie Tesco są wykonane w 30% i 50% z materiału r-PET – ponownie przetworzonego plastiku. Zmiana ta, choć na pierwszy rzut oka nie jest zauważalna dla klienta, (ponieważ ani wygląd, ani cena produktu nie uległa zmianie) niesie za sobą duże korzyści dla środowiska. Dzięki niej rocznie zaoszczędzimy ponad 9 ton plastiku w skali kraju – informuje biuro prasowe Tesco.

Biedronka: ekotorby

W kwietniu do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka trafiły nowe patyczki higieniczne wykonane z bawełny i papieru, marek własnych Dada i Carea, które pozwolą sieci wyeliminować ze środowiska nawet 334 tony plastiku rocznie. Z kosmetyków i środków czystości Biedronka wyeliminowała plastikowe mikrogranulki, a w tabletkach do zmywarek Kraft – zastosowano rozpuszczalną folię.

Ponadto, sieć Biedronka wprowadza do swoich sklepów torbę typu T-shirt, która wykonana została w 80 procentach z materiałów pochodzących z odzysku, w 100 procentach podlega recyklingowi. Obecnie część toreb posiada certyfikację Blue Angel: to najstarszy certyfikat ekologiczny na świecie, który gwarantuje, że oznaczony nim produkt jest przyjazny środowisku. Docelowo w ciągu najbliższych miesięcy wszystkie torby będą posiadały wspomniany certyfikat.


  • yeż 2019-04-24 17:13:34

    Może tak sieci wyeliminują plastik przy kasach? Chciałbym kupować torby bawełniane/materiałowe albo chociaż papierowe, a nie tylko wszechobecne torby plastik-fantastik.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6713
Ilość aktualnych ofert: 283277

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.