PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

W Warszawie stanęły pierwsze recyklomaty

Autor: dlahandlu.pl 12 lipca 2019 14:08

W Warszawie stanęły pierwsze recyklomaty Fot. materiały prasowe

Współpraca Coca-Cola z Miastem Stołecznym Warszawa i Fundacją Nasza Ziemia nabrała realnego wymiaru. Na pl. Bankowym i przy ul. Ząbkowskiej stanęły pierwsze recyklomaty do selektywnej zbiórki odpadów opakowaniowych. Zebrane szkło, plastik i aluminium trafią do powtórnego wykorzystania, a zwracający je otrzymają eko-punkty, które będą mogli wymienić na zniżki u partnerów akcji – w sieci kawiarni Costa Coffee, Multikinie, Teatrze Dramatycznym i Teatrze Capitol.

Dwa recyklomaty na pl. Bankowym i przy ul. Ząbkowskiej to pierwsze z dziesięciu maszyn, które Coca-Cola we współpracy z Fundacją Nasza Ziemia przekazała miastu. Do maszyn można wrzucać butelki plastikowe PET, butelki szklane oraz aluminiowe puszki. 

Co zrobić, aby wymienić odpady na punkty?

1. zainstalować i uruchomić aplikację ETS Portfel na telefonie – aplikacja, służąca do zbierania eko-punktów, jest dostępna w systemie Android (do pobrania tutaj) i iOS (do pobrania tutaj),

2. zeskanować swój indywidualny kod w recyklomacie,

3. wrzucać pojedynczo surowce i zbierać ekopunkty.

Po uzbieraniu ich odpowiedniej liczby można wymienić je na wybraną zniżkę: kawę w Costa Coffee, tańszy bilet do sieci Multikino i Teatru Dramatycznego oraz zniżki na spektakle i imprezy w Teatrze Capitol. System jest ekologiczny - maszyny nie wymagają drukowania paragonów i posiadania kart. 

– Zachęcamy warszawianki i warszawiaków do recyklingu. Symbolicznie nagradzamy osoby, które działają na rzecz ekologii. Podczas codziennych obowiązków nie każdy ma czas, by zastanawiać się nad ochroną środowiska. Zniżki do kawiarni, teatru czy kina są nie tylko nagrodą, ale również ważnym przypomnieniem, że warto segregować odpady i chronić naszą planetę. Im więcej osób przyswoi ten pozytywny nawyk, tym mniej będziemy negatywnie oddziaływać na przyrodę i klimat – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy.

– To program pilotażowy, ale jednocześnie to pierwsza tego typu inicjatywa realizowana na tak dużą skalę. Jest ona naszym kolejnym krokiem na drodze do realizacji ambicji „Świata bez Odpadów”. Do 2030 r. chcemy zbierać i przekazywać do recyklingu tyle opakowań, ile trafia od nas do rąk konsumenta. Wierzymy, że dzięki wspólnym działaniom możemy łatwiej i szybciej osiągnąć ten cel – mówi Stoyan Ivanov, dyrektor generalny Coca-Cola Poland Services.

Kampania Coca-Cola #WCIĄŻZMIENIAMY to polska odsłona europejskiej kampanii #NEVERSETTLE. W jej ramach Coca-Cola prezentuje swoje rozwiązania m.in. dla wyzwań środowiskowych w obszarze ograniczania odpadów plastikowych oraz ochrony zasobów wodnych. W Polsce wiele zostało już zrobione. – Zmniejszyliśmy wagę produkowanych butelek PET o 45 proc., tym samym ograniczając ilość plastiku i wykorzystując do produkcji coraz więcej surowców wtórnych. Już teraz prawie 100 proc. naszych opakowań nadaje się do recyklingu – mówi Ivanov. – Co więcej, dzięki współpracy z partnerami i samorządami, tylko w 2018 r. udało się zebrać do recyklingu 63 proc. wszystkich naszych opakowań, które trafiły do konsumentów. Stawiamy nie tylko na edukację, ale także na realne działania – dodaje Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7353
Ilość aktualnych ofert: 498071

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.