Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Walentynki wypełniły lukę w handlu między Bożym Narodzeniem a sezonem wiosennym

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 12 lutego 2014 10:27

Prawie połowa Polaków kupi prezent z okazji święta zakochanych w sieci - wynika z badania przeprowadzonego przez serwis Ceneo.pl. W tym roku największym zainteresowaniem cieszą się oferty internetowych perfumerii, księgarni i usługi kwiaciarni wysyłkowych.

 

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez serwis Ceneo.pl, aż 48 proc. Polaków zamierza z tej okazji obdarować ukochaną osobę prezentem, z czego tylko 5 proc. ankietowanych zrobi to po raz pierwszy. - Walentynkowe prezenty w większości przypadków mają charakter symboliczny, biorąc pod uwagę budżet jaki zamierzamy na nie przeznaczyć - najczęściej jest to kwota od 50 do 100 zł. Co ciekawe, najmniejsze zakupy robią kobiety - jedna trzecia z nich nie wyda więcej niż 100 zł, za to 11 proc. mężczyzn zadeklarowało kwotę powyżej 200 zł - mówi Joanna Bilińska z serwisu Ceneo.pl.

Na szczycie listy walentynkowych prezentów królują kwiaty (16 proc.), perfumy (14 proc.) książki i płyty (11 proc.). 

Dla handlowców luty, to po świętach Bożego Narodzenia, najgorętszy okres w roku. Boom zakupowy dotyczy zarówno sklepów tradycyjnych, jak internetowych. Jak wynika z badania Ceneo.pl, aż 44 proc. Polaków w tym roku zrobi zakupy online. - Są wśród nich osoby, które na co dzień robią zakupy w internecie, ale też takie, które skusiła atrakcyjna oferta sklepu. Walentynki wypełniły lukę w handlu między świętami Bożego Narodzenia a startem sezonu wiosennego. Sklepy już w styczniu rozpoczęły kampanie walentynkowe, wprowadziły do oferty produkty z limitowanych walentynkowych kolekcji, promocje i rabaty. W tym czasie ruch w sklepach internetowych rośnie o ok. 20 procent - mówi Joanna Bilińska.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1196 internautów w dniach 31.01-03.02.2014 r., techniką ankiety komputerowej (CAWI).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,52

  • Min

    2,54

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.