Walka o lody: Grycan wysyła komornika do centrów dystrybucyjnych Lidla

www.portalspozywczy.pl 2 marca 2017 13:03

Walka o lody: Grycan wysyła komornika do centrów dystrybucyjnych Lidla fot. BW

Grycan Lody od Pokoleń walczy z siecią Lidl o lody. 1 marca 2017 roku w siedmiu centrach dystrybucyjnych sieci Lidl komornik dokonał zajęcia ponad 46 tys. opakowań lodów marki własnej sieci Lidl, Ballino, które – według firmy Grycan Lody od Pokoleń – łudząco przypominają lody Grycana.

Zajęcie zostało dokonane w wykonaniu postanowienia Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 10 lutego 2017 r, wydanego na wniosek firmy Grycan Lody od Pokoleń zarzucającej firmie Lidl m.in. popełnienie czynów nieuczciwej konkurencji.

- W dniu wczorajszym na mocy postanowienia sądu komornik dokonał zajęcia kilkudziesięciu tysięcy opakowań lodów w sieci Lidl, produkowanych pod marką własną Ballino. W naszej ocenie działania sieci naruszyły zasady dobrej konkurencji (…) wprowadzały konsumentów w błąd pod względem szaty graficznej i jakości – mówi Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Grycan Lody od Pokoleń.

Firma Grycan Lody od Pokoleń złożyła wniosek do sądu w związku z wprowadzeniem do sprzedaży przez sieć Lidl pod koniec 2016 roku znaczących ilości lodów marki własnej Ballino, które formą opakowania i szatą graficzną wykazują bardzo duże podobieństwo z lodami marki Grycan Lody od Pokoleń w opakowaniach 500 ml.

Firma zdecydowała się na podjęcie kroków prawnych przeciwko sieci Lidl, ponieważ wielokrotne próby bezpośredniego kontaktu z siecią w celu omówienia tej kwestii okazały się bezskuteczne.

Po zajęciu towarów w centrach dystrybucyjnych i zobowiązaniu się sieci Lidl do usunięcia produktów ze wszystkich 600 sklepów w całym kraju do godziny 13.00 w dniu 2 marca, komornik odstąpił od zajmowania towarów w poszczególnych sklepach Lidla.

- Komornik dokonał zajęcia ponad 46 tys. opakowań lodów w siedmiu centrach dystrybucyjnych sieci Lidl, ale odstąpiliśmy od zajęcia w sklepach, ponieważ przedstawiciel sieci Lidl zobowiązał się do wycofania tych lodów, dziś do godz. 13-tej z wszystkich 600 sklepów sieci – mówi Joanna Piotrowska, radca prawny firmy Grycan Lody od Pokoleń.

- Pracujemy nad pozwem, który zostanie złożony, ale liczymy na rozmowy w sprawie polubownego załatwienia sprawy, jednak warunkiem jest dobrowolne wycofanie się sieci Lidl ze sprzedaży tych lodów – dodaje.

- Podstawą podjęcia działań prawnych wobec sieci Lidl jest nasze głębokie przekonanie, że doszło do popełnienia czynów nieuczciwej konkurencji na szkodę właściciela marki Grycan-Lody od pokoleń, oraz licznych klientów tej marki – mówi również Joanna Piotrowska.

Marcin Snopkowski mówi, że firma rozpoczęła współpracę z siecią Lidl na wiosnę 2016 roku, a pod koniec 2016 roku Lidl zaczął sprzedawać lody łudząco podobne do lodów firmy Grycan.

Całość na portalspozywczy.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Swiadomy konsument 2017-03-02 16:59:39

    Majonez Mikado z Lidla i Winiary ...identyczne

  • klient 2017-03-02 15:58:19

    Brawo!

  • adam 2017-03-02 14:10:29

    Grycan to niech nad jakością popracuje, bo lidlowe smaczniejsze. No i tańsze też.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    6,29

  • Min

    4,53

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.