Warszawskie centra handlowe: Najwyższy footfall ma Arkadia, a najzamożniejszych klientów Plac Unii

Autor: Gfk 28 kwietnia 2016 12:38

Szacowany miesięczny footfall w 28 warszawskich centrach handlowych to 16,7 miliona wizyt. Oznacza to, że przeciętny mieszkaniec aglomeracji warszawskiej (ponad 2,5 miliona mieszkańców) odwiedza centra handlowe zlokalizowane w stolicy średnio 6,5 razy w miesiącu - podaje Gfk.

Co ważne – w tych szacunkach nie uwzględniono 20 innych mniejszych obiektów handlowych.

- Ponieważ to częstotliwość zaskakująca, postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej cechom obiektów, które niewątpliwie wpływają na sposób, w jaki funkcjonujemy. Jedno miasto, 28 obiektów zróżnicowanych pod względem wielkości, profilu i pozycjonowania. Czy jednak rzeczywiście centra handlowe są różnie pozycjonowane? Postanowiliśmy sprawdzić, czy centra handlowe w Warszawie różnią się pod względem (marketingowego) potencjału swojego bezpośredniego otoczenia. Analiza takich danych jest według nas jednym z pierwszych kroków prowadzących do określenia tożsamości centrum - opisuje Gfk.

Dla każdego centrum handlowego organizacja wyznaczyła strefę 10-minutowego dojazdu samochodem.

Jak wynika z badania wśród warszawskich centrów handlowych najwyższy footfall ma Arkadia, największą liczbą mieszkańców i gospodarstw domowych w strefie dojazdu 10 minut dysponują Złote Tarasy, najzamożniejsi są mieszkańcy strefy Placu Unii (ogólna siła nabywcza). Najmłodsi
są mieszkańcy strefy Placu Vogla, a najstarsi Złotych Tarasów.

W pełnym zestawieniu Gfk uwzględniło wszystkie typy obiektów, bez oddzielania typowych centrów miejskich (urban mall) od galerii dołączonych do hipermarketu (attached mall).
Na przytoczone we wstępie przeciętne 6,5 odwiedzin w centrach, składa się realizacja różnych misji zakupowych, np.:
- zakupy w galerii handlowej
- zakupy w hiper- lub supermarkecie
- spędzanie wolnego czasu (np. foodcourt, kino)
- lunch
- tzw. odwiedziny funkcjonalne (np. centrum medyczne, sklep DIY)

- Konsumenci lubią centra handlowe i oddzielają np. zakupy w galerii handlowej od spędzania wolnego czasu w strefie foodcourt (co naturalnie nie oznacza, że nie jedzą posiłków w tej strefie
podczas zakupów). Zastanawiający jest fakt, iż przy tak zróżnico wanym potencjale sąsiedztwa stref istniejących centrów handlowych, nie widzimy zróżnicowania  w sposobie ich pozycjonowania. 7 obiektów z TOP 10 centrów niczym szczególnym nie wyróżnia się  w sferze profilowania oferty dla konkretnego typu  odbiorcy. Wszystkie podobnie wyglądają, mają
podobną ofertę i podobnie się reklamują. Interesujące jest, jak w takiej rzeczywistości odnajdą się planowane oraz już budowane obiekty. Realizowanie różnych misji zakupowych powoduje tak gigantyczną miesięczną liczbę wizyt w centrach handlowych - czytamy w raporcie Gfk.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,29

  • Śr

    4,30

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8070

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.