Warto kupować to, co nasze i promować postawy chrześcijańskie wobec pracowników i klientów

Autor: Henryk Siodmok 2 stycznia 2019 18:46

Często dziś analizujemy zagadnienie patriotyzmu ekonomicznego, który objawiać się powinien m.in. określonymi decyzjami zakupowymi. Nabywanie przede wszystkim tego, co "nasze", ma dobry wpływ na gospodarczą kondycję naszego otoczenia. Pamiętać jednak trzeba, że oczekiwanie, by "popierać swoje", musi poprzedzać godna zaufania oferta sprzedających. Dobry jakościowo produkt firmy czy solidna, fachowa usługa to nie tylko kwestia biznesowej rzetelności, ale także właściwe sposoby budowania wspólnej wartości - pisze dla Nowego Przemysłu Henryk Siodmok.

Patriotyzm w wydaniu "podmiotu gospodarczego" objawia się także w tym, jak firma działa w swoim otoczeniu. Dziś często używane jest do tego określenie "corporate social responsibility", ale najprościej mówiąc chodzi o to, w jakim stopniu przedsiębiorstwo reprezentuje postawy obywatelskie i - dla mnie - także chrześcijańskie wobec pracowników, klientów i lokalnych społeczności.

W tym szerokim, prospołecznym zakresie mieszczą się wszelkie działania zmierzające do jego transparentności, solidności biznesowej i społecznej pożyteczności: od respektowania praw pracowniczych, poprzez troskę o jakość oferty, aż po działania o charakterze dobroczynnym czy też z kręgu mecenatu zdrowia, sportu, sztuki i kultury.

Odpowiedzialność za produkt, troska o dobrze wykonaną pracę oraz obywatelska postawa, to znamiona tego, co w moim pojęciu można określić mianem współczesnego gospodarczego patriotyzmu przedsiębiorstwa. Patriotyzm w takiej formie to najzwyczajniej nasze zobowiązanie, powinność wobec tych, którzy przed stu laty wywalczyli dla nas wszystkich wolność.

Wielkie słowa zawsze łatwo wypowiedzieć, ale dopiero ich praktyczny wymiar w codzienności sprawia, że są uprawnione, prawdziwe i przestają być wygodnymi dla wielu sloganami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Robert 2019-01-03 14:17:48

    Dlaczego miałby rezygnować z pisania? Zawsze warto jak najwięcej pisać i mówić o tym, że jesteśmy odpowiedzialni w pierwszej kolejności za rodzinę, otoczenie rodziny i ojczyznę, a dopiero potem za świat. Dziś chrześcijanie kupują chleb i ryby (również w dyskontach). Nie chodzi o to, żebyśmy stali się nagle fanatykami polskich produktów, ale tam, gdzie można, gdzie nie wiąże się to z utratą jakości czy pieniędzy, głupotą jest przedkładać obce nad swoje.

  • david 2019-01-03 14:09:35

    czy ów autor mógłby zrezygnować z pisania i samemu przyjąć "postawe chrzescijańska" w konsumpcji i we wszystkim co robi....a zostawić wolnych obywateli w pokoju ? Chrzescijanie piekli własny chleb i łowili ryby...nie chodili do polskich discountów...litości poeto ….pal miasta, morduj ale błagam, nie pisz więcej ! Amen

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6909
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.