Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wartość koszyka w Ezakupach Tesco jest 4-5 razy większa niż w sklepie stacjonarnym

Autor: dlahandlu.pl 26 stycznia 2015 12:45

Wartość koszyka w Ezakupach Tesco jest 4-5 razy większa niż w sklepie stacjonarnym

Szacuje się, że w 2018 roku wartość polskiego rynku FMCG online wyniesie już ok. 1 miliarda złotych. - Prognozujemy, że sprzedaż internetową czeka 5 lat dalszego wzrostu - mówi Mariusz Nowak, menadżer Tesco Ezakupy. - Co roku rośnie sprzedaż porównywalna, systematycznie zwiększa się liczba transakcji. Z etapu tworzenia e-handlu artykułami spożywczymi, przemysłowymi, chemią domową i kosmetykami przechodzimy do etapu rozwoju - dodaje Nowak.

- Wartość przeciętnego koszyka w Ezakupach Tesco jest 4-5 razy większa niż przeciętnego koszyka w sklepie stacjonarnym. Średnia wartość przeciętnego zamówienia zwiększa się jednak co roku o kilka procent, co pokazuje, że Polacy coraz chętniej dokładają do koszyków także produkty świeże, niegdyś kupowane wyłącznie w tradycyjnym sklepie - mówi Mariusz Nowak. - Owoce, warzywa, mięso, ryby, nabiał i pieczywo też pojawiają się w zamówieniach coraz częściej. Wzrasta zaufanie klientów do kupowanych przez internet świeżych produktów - uzupełnia.

Nie wszystkie zakupy internetowe są dostarczane do domów klientów. Część z nich decyduje się na odbiór zakupów w sklepie, np. wracając z pracy do domu. - Obecnie to 5 proc. wszystkich zamówień realizowanych przez Ezakupy, ale liczba ta stale rośnie. - informuje Nowak. - Każdy klient chce dostosować sposób robienia zakupów do swojego trybu życia i zadaniem sieci handlowych działających online jest im to umożliwić - dodaje.
Zalety zakupów internetowych coraz bardziej doceniają też klienci instytucjonalni i biznesowi.

- W kwietniu zeszłego roku 2,3 proc. zamówień było składanych przez smartfony i urządzenia mobilne, w lipcu już 4,3 proc., w grudniu wskaźnik ten wyniósł 9,1 proc.  Przewidujemy, że udział zamówień złożonych przez smartfony będzie rósł w bardzo szybkim tempie - twierdzi Nowak.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.