Wartość znaku "Ruch" wyceniono na 0 zł

Autor: wirtualnemedia.pl 2 lipca 2019 10:12

W ub.r. Ruch zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 7,5 proc. do 1,24 mld zł, 77,34 mln zł straty operacyjnej (wobec 42,57 mln zł w 2017 roku) i aż 352,23 mln zł straty netto (rok wcześniej wyniosła ona 56,81 mln zł). Na tym ostatnim wyniku zaciążyły odpisy, m.in. 253,67 mln zł na obligacje spółki Lurena Investments - podały wirtualnemedia.pl

Według opublikowanego sprawozdania w ub.r. przychody Ruchu ze sprzedaży towarów i materiałów wyniosły 1,14 mld zł, po zmniejszeniu się o 9,5 proc. z 1,26 mld zł rok wcześniej. Przesądziły o tym spadki wpływów ze sprzedaży detalicznej (o 8,4 proc. do 730,44 mln zł) oraz sprzedaży hurtowej wydawnictw (o 13,5 proc. do 348,83 mln zł). Ponadto przychody ze sprzedaży materiałów i opakowań zmalały z 9,8 do 6,94 mln zł. Za to wpływy ze sprzedaży prasy w prenumeracie zwiększyły się o 4,6 proc. do 57,96 mln zł. W sprawozdaniu władze Ruchu przyznały, że sprzedaż hurtowa prasy przynosiła firmie w ostatnich latach straty mimo działań optymalizujących.

Podano, że Ruch dostarcza prasę do prawie 19 tys. punktów sprzedaży (w tych do ponad 2 tys. należących do własnej sieci) oraz do ponad 8 tys. punktów odbioru prenumeraty. - Otwarcie PPU1 pozwoliło na ustabilizowanie działalności Spółki. Objęcie układem częściowym wyłącznie największych wydawców stabilizowało współpracę RUCH z pozostałymi kontrahentami, zaś toczące się sądowe postępowanie restrukturyzacyjne chroniło spółkę przed ogłoszeniem upadłości oraz zapewniało ramy prawne, pozwalające na wypracowanie wspólnie z największymi interesariuszami, tj. wydawcami oraz Alior Bank S.A. optymalnego planu restrukturyzacyjnego - wyliczono w sprawozdaniu.

Według Ruchu jego trudną sytuację ekonomiczną spowodowały „nieefektywne zasady współpracy z wydawcami w zakresie kolportażu prasy, co w połączeniu z tendencją spadkową czytelnictwa prasy papierowej, spadkiem liczby punktów sprzedaży prasy oraz wzrostem kosztów kolportażu, generowało straty”.

W ub.r. Ruchu osiągnął wzrost w dużo mniej istotnym segmencie sprzedaży produktów i usług - z 75,07 do 94,49 mln zł, czyli o 25,9 proc. Przyczynił się do tego głównie skok przychodów z pozostałych usług działalności pomocniczej - z 24,49 do 47,22 mln zł.

Koszty operacyjne Ruchu wyniosły w ub.r. 328,04 mln zł, o 3,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Ich zdecydowaną większość stanowią nakłady na usługi obce, które poszły w dół z 253,26 do 249,45 mln zł. Wydatki na wynagrodzenia zmalały z 32,63 do 29,6 mln zł, na amortyzację - z 21,62 do 17,29 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 15,4 do 14,82 mln zł. Zatrudnienie w spółce zmniejszyło się nieznacznie - z 359,67 etatów na koniec 2017 roku do 353,64 rok później. W ub.r. członkowie zarządu firmy zarobili 2,78 mln zł, a osoby z jej rady nadzorczej - 385 tys. zł. Z kolei koszty sprzedażowe Ruchu zmalały o 5,8 proc. do 247,47 mln zł, a koszty ogólnego zarządu - o 11,2 proc. do 48,94 mln zł. Zwiększyły się natomiast koszt wytworzenia sprzedanych produktów - z 23,09 do 31,63 mln zł. Strata sprzedażowa spółki wyniosła w ub.r. 53,89 mln zł, wobec 55,02 mln zł rok wcześniej.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    15,76

  • Śr

    10,21

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6811
Ilość aktualnych ofert: 268012

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.