Ważą się losy sprzedaży polskiego oddziału Tesco

Autor: dlahandlu.pl 28 września 2019 11:43

Ważą się losy sprzedaży polskiego oddziału Tesco Fot. Shutterstock

Według osób zaznajomionych z sytuacją, Tesco rozważa sprzedaż polskiego oddziału. Największy detalista w Wielkiej Brytanii koncentruje się na operacjach krajowych i bardziej obiecujących rynkach zagranicznych - podała agencja Bloomberg.

Jak podaje Bloomberg, detalista poważnie analizuje sprzedaż biznesu w Polsce. Wewnętrzne obrady są na wczesnym etapie, ale firma nie stawia sprawy na ostrzu noża.

Polska wciąż jest największym rynkiem dla Tesco w Europie Środkowej. Ale i bardzo trudnym - Bloomberg jako czynniki hamujące sprzedaż wymienia m.in. dużą konkurencję oraz zakaz handlu w niedziele. Agencja przypomina, że w ubiegłym roku Tesco odnotowało w naszym kraju stratę operacyjną w wysokości 11 milionów funtów przy sprzedaży w wysokości 1,9 miliarda funtów.

Sieć w nowej strategii dla Polski stawia na zmniejszenie powierzchni 60 największych sklepów. Na początek najemców dla tych powierzchni pomoże znaleźć firma Cushman&Wakefield

Niedawno informowaliśmy również o przejęciu pięciu lokalizacji Tesco (Gdańsk ul. Cienista, Warszawa ul. Stalowa, Kraków ul. Wielicka, Wrocław ul. Długa oraz Lublin ul. Orkana) przez sieć Kaufland

Sieć kontynuuje także proces zwolnień grupowych, wynikających z zamykania kolejnych sklepów.

W Europie Środkowej Słowacja, Węgry i Czechy osiągnęły lepsze wyniki niż Polska. Ogólnie sprzedaż w regionie spadła w ubiegłym roku o 2,3%.

To nie pierwszy raz, gdy Tesco rozważa sprzedaż biznesów w Europie Środkowej i Wschodniej. Temat wraca jak bumerang już od 2015 roku.

Tesco ograniczyło swoją obecność za granicą w ostatnich latach: wycofało się ze Stanów Zjednoczonych w 2013 roku i z Korei Południowej dwa lata później. W 2016 r. sieć sprzedała większość udziałów w tureckiej sieci Kipa. Z kolei w Tajlandii stawia na dynamiczny rozwój  formatu convenience.

 

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Ppp 2019-10-07 16:45:52

    Tesco mogło by namieszać ale nie z tymi managerami. Wchodzisz i bajzel na półkach puste kartony przestrzenie między regalami jakby też bolidy by się tam mijaly

  • won 2019-10-03 18:58:14

    Ale będę płakał ...hehehhehe Jeszcze żeby Lidla i Biedre trafiło A co nas nie stać na własne i swoje ? Niemcy nam są potrzebni ? Myśmy już swoje przeszli.

  • pat 2019-10-03 11:44:34

    Tesco może samo sobie i tylko sobie zawdzięczać to co się dzieje np : promocja Jabłka gala wczesniej przed promocją kosztowały 2,99 podniesiono cene na 3,99 we wtorek by w czwartek obniżyć znów na cene niby promocyjną 2,99 .

ZOBACZ WSZYSTKIE (11)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8095
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.