Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wciąż spada udział hipermarketów w rynku handlu detalicznego

Autor: Dziennik Gazeta Prawna 10 marca 2015 14:27

W 2014 roku, po raz kolejny, spadł udział sklepów wielkopowierzchniowych w wartym ponad 230 mld zł rynku detalicznego handlu spożywczego. Rynek się nasyca, a konkurencja dyskontów rozwija - podaje "Dziennik Gazeta Prawna".

Jak szacuje analizująca rynek firma PMR, w 2014 r. udział największych sieci hipermarketów w detalicznym handlu spożywczym zmalał o 2 proc. Obecnie wynosi 10 proc. (14 proc. jeśli weźmiemy pod uwagę Kaufland). Spadek ma kilka przyczyn. To m.in. coraz większe nasycenie rynku, a także rozwój sieci dyskontowych.

Coraz więcej centrów handlowych powstaje też w mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma zapotrzebowania na tak duże obiekty jak hipermarkety. W takich lokalizacjach przeważają sklepy o powierzchni 3-4 tys. mkw. Hipermarkety to zwykle powierzchnie co najmniej dwa razy większe. Rozmówcy "DGP" wskazują też, że klienci wybierają sklepy z mniejszą liczbą produktów, bo skrupulatniej liczą wydatki. A reguła jest taka, że im większy asortyment, tym więcej wydają pieniędzy.

Według danych Cushman & Wakefield na koniec 2014 r. w ramach Tesco, E.Leclerc, Carrefour i Auchan (razem z Real) działało 277 hipermarketów. Dodając Kaufland, było ich 363.

Czytaj więcej w Dziennik Gazeta Prawna.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9324

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553718

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.