Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

WDX wyposażyło centrum dystrybucyjne dla marki Lancerto

Autor: dlahandlu.pl 29 września 2015 11:58

WDX S.A., spółka notowana na warszawskiej giełdzie ukończyła kontrakt wyposażenia centrum dystrybucyjnego dla modowej marki LANĈERTO. To kolejny po spółkach Amazon i Merlin.pl klient WDX z sektora e-commerce.

LANĈERTO to ogólnopolska firma zajmująca się projektowaniem, szyciem i dystrybucją odzieży męskiej - przede wszystkim garniturów. Spółka z Łańcuta ma 35 własnych salonów na terenie całej Polski. W czwartym kwartale 2015 roku sieć zamierza otworzyć swój sklep internetowy. Na jego potrzeby LANĈERTO ukończyło centrum dystrybucyjne o powierzchni 4 tys. mkw. i możliwości przechowania 50 tys. zestawów, w tym samym momencie.

Główną osią innowacji jest system przenośników, który pozwala na transport 500-1000 szt. wieszaków garniturowych w ciągu godziny. Pracownicy LANĈERTO mogą samodzielnie,
z pominięciem schodów, transportować produkty w dowolne miejsce magazynu. Pierwsza linia służy do transportu towaru przywiezionego od producenta i jego przeniesienia z poziomu 0 na 1. Druga linia funkcjonuje odwrotnie.

– W ramach projektu stworzyliśmy specjalnie zaprojektowaną antresolę na poziomie 1, która umożliwia zmagazynowanie dwukrotnie większej liczby produktów w stosunku do tradycyjnych rozwiązań logistycznych opartych na pojedynczym-zerowym poziomie. Ponadto przygotowaliśmy i wdrożyliśmy strefy kompletacji przyjęć i wysyłek, które dodatkowo usprawnią pracę i pozwolą istotnie zaoszczędzić pozostałą przestrzeń – powiedział Marek Skrzeczyński, prezes zarządu WDX S.A.

W ciągu ostatniego roku firma współpracowała z Merlin.pl oraz Amazonem (obecnie trwa realizacja kolejnego kontraktu na dostawy wózków widłowych do centrum dystrybucyjnego we Wrocławiu).
W poprzednich latach spółka wyposażała magazyny m.in. dla Księgarni Online Matras.pl.

Według raportu „European B2C e-Commerce Report 2014”, średnie roczne wydatki e-konsumentów w Europie to 1 376 euro (np. w Wielkiej Brytanii wynoszą one 2 613 euro, a w Szwajcarii 1 789 euro), podczas gdy w Polsce to 535 euro. Na świecie przeciętny e-klient rocznie wydaje 857 euro.

W I półroczu przychody ze sprzedaży WDX przekroczyły 60 mln zł i wzrosły o 32 proc. do stosunku do ubiegłego roku. WDX wypracował w tym okresie 2,4 mln zł zysku, osiągając dynamikę na poziomie 55% r/r. To rezultat nowych kontraktów, jak i realizacji dużych zamówień dla takich podmiotów jak InterCars, czy IKEA. Spółce sprzyja rosnący rynek magazynowy w Polsce. W I półroczu popyt na nowe powierzchnie magazynowe wyniósł 1,3 mln m2, z czego aż 0,8 mln m2 to zawarte nowe umowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,99

  • Śr

    4,88

  • Min

    3,74

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.