Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wędliny bezglutenowe wychodzą z niszy

www.portalspozywczy.pl 11 kwietnia 2016 19:46

Wędliny bezglutenowe wychodzą z niszy

W kwietniu ubiegłego roku, który był miesiącem świątecznym, całkowita sprzedaży kategorii wędlin do polskich gospodarstw domowych wyniosła blisko 1,284 mld zł. Stanowi to spadek o 6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Aż 70 proc. polskich konsumentów kupuje wędliny kilka razy w tygodniu, 24 proc. raz w tygodniu, a 5 proc. raz na dwa-trzy tygodnie. Tylko 1 proc. badanych deklaruje, że kupuje wędliny jedynie raz w miesiącu.

Przeciętny polski konsument wydaje jednorazowo na zakup wędlin 11 zł i kupuje 600 gramów wędliny. Co czwarty produkt z kategorii wędlin jest kupowany w promocji. Nadal większą popularnością od wędlin paczkowanych cieszą się wędliny na wagę, chociaż udział tych pierwszych stanowi już 1/3 całkowitej wartości sprzedaży całej kategorii.

Jak wynika z badań GfK ponad połowa nabywców woli kupować wędlinę w plastrach. Konsumenci preferują krojenie wędlin na miejscu przez sprzedawcę niż uprzednio pokrojone plastry gotowe do sprzedaży.

Najbardziej popularnym rodzajem wędlin pod względem zakupów w Polsce są kiełbasy tradycyjne i szynki. Udział tych dwóch typów wędlin wynosi prawie 40 proc. w całkowitej wartości sprzedaży kategorii.

Badania potwierdzają, że na rynku wędlin w Polsce zachodzą dynamiczne zmiany, które wpisują się w nowe trendy konsumenckie. Z tego powodu producenci wychodzą naprzeciw prozdrowotnym postawom swoich klientów poszukujących wędlin bez konserwantów, z obniżoną zawartością soli oraz glutaminianu sodu.

Ostatnio na półkach sklepowych pojawiły się wędliny bezglutenowe, które do tej pory dostępne były niemal wyłącznie w niszowych sklepach z ofertą ekologiczną. Konsumenci szukający wędlin wyróżniających się wysoką jakością wybierają spośród wielu ekskluzywnych linii produktów w eleganckich delikatesowych opakowaniach. Dodatkowo, jak wskazują autorzy badania, coraz większą popularnością cieszą się dedykowane linie produktów np. dla dzieci lub dla mężczyzn. Polscy producenci dostrzegli także trend, w który wpisują się wędliny dla wegetarian, produkowane głównie na bazie soi.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.