Weganizm wymusił zmiany w strategiach sieci handlowych

Autor: horecatrends.pl 28 stycznia 2019 15:07

Weganizm wymusił zmiany w strategiach sieci handlowych Fot. Shutterstock

Z badań firmy Mintel wynika, że trend na weganizm wymógł na gastronomii i sieciach handlowych wprowadzenie innowacji produktowych. Są to już nie tylko alternatywy dla mięsa czy nabiału, ale pełnoprawne i kompleksowe dania oparte na roślinach.

W 2018 r. Wielka Brytania stała się stolicą wegańskiego świata - była krajem, w którym wprowadzono największą liczbę nowych produktów wegańskich, wyprzedzając Niemcy, które wcześniej prowadziły w zestawieniu. Mintel ujawnił, że 16% nowych produktów wprowadzonych na rynek w 2018 r. w Wielkiej Brytanii miało oświadczenia wegańskie lub po prostu nie zawierało żadnych składników pochodzenia zwierzęcego.

Ważnym źródłem inspiracji dla wegańskich innowacji jest sektor usług gastronomicznych i hotelarskich. Z kolei sieci handlowe zareagowały na ten trend przenosząc produkty wegańskie na czołowe miejsce na półkach. A są to już tylko proste alternatywy dla ryb, mięs czy nabiału, ale potrawy wykorzystujące warzywa i inne produkty roślinne na różne - czasem innowacyjne - sposoby. 

Weganizm wyzwolił także kreatywność konsumentów. Oczekują oni już nie tylko tego, że kupią gotowe posiłki, ale także produkty, które pomogą im w przygotowaniu własnych "naprawdę ekscytujących" wegańskich posiłków w domu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,70

  • Śr

    0,30

  • Min

    0,15

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7037
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.