Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wiceprezes Eurocash: Chcemy nadal zwiększać udziały rynkowe

Autor: PAP 10 maja 2013 20:52

Eurocash nie spodziewa się, aby rozwiązanie umowy z Emperią mocno wpłynęło na jego rachunek wyników, choć obniży sprzedaż o około 800 mln zł rocznie. Spółka chce w tym roku zakończyć proces integracji z Tradisem i zwiększać udziały rynkowe - poinformował w rozmowie z PAP Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash ds. finansowych.

- Priorytetem na ten rok jest integracja z Tradisem. Po drugie, naszym celem jest dalsze zyskiwanie udziałów rynkowych. Chcemy konsolidować rynek, bo wierzymy, że małe i tradycyjne sklepy przetrwają tylko wtedy, jeśli będą miały dużego partnera - powiedział PAP Owczarek.
Poinformował, że integracja z Tradisem powinna się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku.
- W 2012 roku skupialiśmy się na tym, by wyrównać warunki handlowe, większość naszych działań integracyjnych była na to nastawiona. Na koniec 2012 roku ogłosiliśmy synergie wynikające z wyrównania tych warunków na poziomie około 96 mln zł - powiedział Owczarek.
- Teraz jest etap dużo mniej efektowny, czeka nas praca na kosztach. Mamy zintegrowany system operacyjny SAP w oddziałach backoffice, nastąpiła już częściowo restrukturyzacja zatrudnienia, mamy wspólną platformę logistyczną, zmieniliśmy liczbę indeksów w Tradisie, co pozwoliło zmniejszyć zapotrzebowanie na kapitał obrotowy. Integracja IT zakończy się na przełomie 2013/14 roku i wtedy w pełni zintegrujemy Tradis - dodał.
Z końcem stycznia należąca do Emperii Stokrotka wypowiedziała Tradisowi umowę dystrybucyjną z zachowaniem 6-miesięcznego okresu wypowiedzenia. Emperia planuje bowiem stworzyć własny system logistyczny. Eurocash ocenia, że nie będzie to miało dużego wpływu na EBITDA grupy w przyszłości.
- Nie spodziewamy się, aby rozwiązanie umowy z Emperią mocno wpłynęło na nasz rachunek wyników. Od początku zakładaliśmy, że w którymś momencie kontrakt ze Stokrotką się zakończy. Kontrakt na dostawy do Stokrotki był częścią transakcji z Emperią. Emperia życzyła sobie mieć ten kontrakt na początku, teraz gdy zdecydowała się na rozwój Stokrotki, naturalne jest stworzenie własnej logistyki - powiedział Owczarek.
- Odejście Stokrotki spowoduje, że spadnie wartość sprzedaży o ok. 800 mln zł rocznie, ale nie spodziewamy się dużego wpływu na EBITDA. Jednocześnie, uwolni to część kapitału obrotowego - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,26

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.