Wiceprezes Farmio: Nie wierzę w całkowite odejście od jaj klatkowych do 2025 r.

www.portalspozywczy.pl 12 czerwca 2019 08:51

Wiceprezes Farmio: Nie wierzę w całkowite odejście od jaj klatkowych do 2025 r. Artur Węgłowski, wiceprezes i dyrektor zarządzający Farmio. Fot. PTWP

- Przezbrajanie fermiarzy w kierunku chowów alternatywnych oczywiście następuje, ale nie na tyle dynamicznie żeby w 2025 roku w stu procentach wykasować sprzedaż jaj z chowów klatkowych. Moim zdaniem jest to nierealne i może opóźnić się o rok, dwa, trzy, ale to kierunek, w którym zmierzają konsumenci i handel - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Artur Węgłowski, wiceprezes zarządu Farmio SA.

Artur Węgłowski poinformował, że udział jaj z chowów alternatywnych w sprzedaży Farmio zwiększa się, choć już nie tak dynamicznie jak jeszcze kilka lat temu. Obecnie wskaźnik ten wynosi ok. 65 procent.

- Ewidentnie jest duża przewaga w stosunku do chowu klatkowego. Jesteśmy z tego zadowoleni, ponieważ widzimy szereg spójnych deklaracji praktycznie wszystkich sieci, które zapowiedziały do 2025 r. wyjście z chowu klatkowego. Do końca w to nie wierzę, bo za tym musi pójść przezbrojenie całej produkcji. Dziś wciąż ok. 80 proc. krajowej produkcji jaj odbywa się w systemie klatkowym. Już dziś musiałoby następować przesunięcie w tym kierunku, żeby można było potem zaspokoić popyt - mówi.

W ocenie wiceprezesa Farmio w 2025 roku ilościowo spożycie jaj będzie podobne, natomiast zmieni się preferencja co do chowów.

- Dziś przezbrajanie fermiarzy oczywiście następuje, ale nie na tyle dynamicznie żeby w 2025 w stu procentach wykasować sprzedaż jaj z chowów klatkowych. Moim zdaniem jest to nierealne i może opóźnić się o rok, dwa, trzy, ale to kierunek, w którym zmierzają konsumenci i handel. My już dziś, mając główną pozycję w chowach alternatywnych, jesteśmy na to lepiej przygotowani niż konkurencja. Będziemy w dalszym ciągu kłaść nacisk na chowy alternatywne, łącznie ze strategią promocyjną - dodał.

Węgłowski ocenia, że obecny poziom spożycia jaj na osobę (160 rocznie) utrzyma się przez dłuższy czas, chyba że branża zacznie bardziej promować spożycie jaj.

więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6551
Ilość aktualnych ofert: 303040

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.