Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Wiceprezes ING BŚ: Bankowość online będzie się rozwijać, ale nic na siłę

Autor: dlahandlu.pl 30 marca 2015 09:14

Wiceprezes ING BŚ: Bankowość online będzie się rozwijać, ale nic na siłę Michał Bolesławski

Na temat kondycji polskich firm, rozwoju platformy Aleo oraz nowych technologii rozmawiamy z Michałem Bolesławskim, wiceprezesem zarządu ING Banku Śląskiego, który będzie gościem debaty o e-commerce w czasie Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Jak pan ocenia 2014 rok w gospodarce?

Według mnie ubiegły rok jeśli chodzi o gospodarkę i sytuację przedsiębiorstw był dobry. Nie było większych zawirowań, poza rynkiem węgla i z sektorów z nim powiązanych. Obecnie polskie firmy są elastyczne, potrafią odpowiednio reagować na zmieniające się warunki i szybko dostosować się do zmian popytowych. Jednocześnie po ostatnim kryzysie nauczyły się uważać na poziom zapasów, tak żeby nie powodował on utraty płynności. Obecnie przedsiębiorcy stawiają na optymalizację utrzymywania zapasów i wyposażają firmy w systemy do zarządzania nimi. Polskie firmy to nowoczesne i profesjonalizujące się podmioty. Obecnie cześć z nich jest w momencie zmian właścicielskich i zarządczych - z pokolenia założycieli na dzieci, które są dobrze wykształcone w kierunku zarządzania firmami lub na wynajętych menedżerów, specjalistów w danej dziedzinie. Podsumowując uważam, że 2014 rok był dobry dla polskich firm i gospodarki.

A w jakim kierunku idą rozwiązania bankowe, które wspierają firmy?

Patrząc na rynek bankowy wyraźnie widać, że następuje przepływ klientów z oddziałów stacjonarnych do kanału online. Takie jest oczekiwanie klientów, którzy nie chcą już chodzić do banku, a sprawy wymagające osobistego kontaktu, załatwiają w punktach kasowych zlokalizowanych w  centrach handlowych, w czasie weekendowych zakupów. Jednocześnie oddziały bankowe z naszego punktu widzenia są istotne, bo to w oddziałach sprzedaje się najwięcej usług bankowych. Oczywiście przechodzenie klientów i coraz bardziej zaawansowanych usług bankowych do internetu będzie postępować.  Ostatnim bastionem spotkań klienta z bankiem jest podpisywanie dokumentów i umów, ale także tutaj, w przypadku klientów korporacyjnych, podpis elektroniczny i różne sposoby weryfikacji tożsamości coraz częściej ograniczają tę konieczność do niezbędnego minimum.  Jednocześnie trzeba pamiętać, że możemy oferować tylko takie rozwiązania, które są odpowiednie to danego etapu rozwoju rynku. Obecnie ok. 25 proc. firm, korzystających z usług ING Banku Śląskiego korzysta z bankowości mobilnej dla przedsiębiorstw. Ten poziom osiągnęliśmy kilka miesięcy temu i nie widzimy obecnie gwałtownych przyrostów, pomimo, że nadal aktywnie promujemy tę usługę. Okazuje się bowiem, że rynek jest obecnie tym punkcie, w którym ok. ¼ przedsiębiorców akceptuje bankowość mobilną. Za 5 lat ten udział może się zwiększyć do 50 proc. Jednocześnie uważamy, że nie jest możliwe forsowanie nowych rozwiązań na siłę, bo gdy firmy nie są na nie gotowe, nie ufają im lub nie są do jakiegoś pomysłu przekonane, to co najwyżej mogą się zniechęcić  i skierować do konkurentów, którzy obsłużą ich tradycyjnie. A to nie jest naszym celem.

  • marika 2015-04-05 02:17:57

    dla mnie ostatnim hitem jest bankowość mobilna getin mobile. używałam już innych ale ta jest prosta w obsłudze, fajnie zaprojektowana i dosłownie ratuje mi życie jak zapomnę portfela ;)

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    3,91

  • Min

    2,91

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.