Wiceprezes SDM Wieluń na Food Show 2017: Firmy są karane za dobre zarządzanie

www.portalspozywczy.pl 16 marca 2017 14:03

Rozrastające się firmy tracą prawo do wielu źródeł finansowania i programów wsparcia. Karze się je za dobre prowadzenie biznesu. Jak zatem mają być konkurencyjne? - mówił Bogdan Woźniak, Wiceprezes Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu podczas inauguracyjnego panelu „Żywność – najlepsza wizytówka promocyjna Polski” podczas Food Show w Katowicach.

Zwracał uwagę, że trzeba postawić na jakość i dobrze to sprzedać. - Nie jest to łatwe, bo mówiąc wprost Polska nie jest równoprawnym partnerem unijnej polityki rolnej. Widać to chociażby po wysokości dopłat dla rolników w Polsce i krajach starej Unii, które to dopłaty są u nas mniejsze. Rządy europejskie chcą spokoju społecznego, więc wspierają swoich producentów ponad unijnym prawem – tłumaczył Bogdan Woźniak.

Podkreślał, że trzeba dbać także o rynek o wewnętrzny. - Czy da się zwiększyć popyt wewnętrzny, który przecież także pomaga generować marże, a te wpływają na możliwości rozwojowe? Obecnie daleko nam do unijnej średniej, która wynosi 350 litrów przeliczeniowych, a u nas jest to zaledwie 201 litrów. Wiąże się to oczywiście z zasobnością portfeli konsumentów, ale nie tylko. Mleko ma po prostu złą prasę. Niesłusznie – tłumaczył panelista.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    13,98

  • Śr

    8,49

  • Min

    4,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.