Wiceprezes Tesco: Jesteśmy zadowoleni z rezultatów Tesco w Polsce

Autor: rp.pl 10 kwietnia 2018 11:19

Wiceprezes Tesco: Jesteśmy zadowoleni z rezultatów Tesco w Polsce Fot. Shutterstock.com

Wyniki Tesco w Polsce są dla nas satysfakcjonujące, choć zyskowność jest dla nas wyzwaniem. Nie mamy zamiaru wychodzić z Polski – mówi w rozmowie z Rzeczpospolitą Matt Simister, prezes Tesco na Europę Środkową.

Jak mówi Matt Simister, w całym regionie Tesco wykazuje bardzo pozytywne rezultaty. - W Polsce również jesteśmy z nich bardzo zadowoleni, choć widzimy potencjał dla jeszcze szybszego wzrostu. To duży rynek i co najważniejsze – rosnący, stąd ambitne plany – mówi.

Jego zdaniem, w Polsce, jeśli chodzi o sprzedaż, wszystko jest w porządku, jednak wciąż wyzwaniem jest zyskowność i ta sytuacja musi się zmienić. - Od momentu powołania mnie na stanowisko prezesa w regionie Europy Środkowej wdrażam plan naprawczy i wiele rzeczy udało się nam poprawić - podkreśla. Jak wymienia, największe sklepy w miejscach, w których tak duża powierzchnia jest obciążeniem, są zmniejszane, a uwolnione metry przejmują inni najemcy, choćby H&M. Tesco zmienia także ofertę, systematycznie powiększa liczbę pozycji, jeśli chodzi o marki własne, już przynoszące ponad 30 proc. obrotów. Stawia też na wysoką jakość produktów, wyszukując odpowiednich produktów w ofercie polskich producentów, a równocześnie rozwijając markę Finest - wymienia. Jednak stawia na współpracę z krajowymi producentami, polskie produkty dominują w sklepach Tesco.

- Mimo wielu problemów, z jakimi musimy się zmierzyć, nie ma żadnych planów sprzedaży operacji Tesco w tej części Europy. Chcę to podkreślić z całą mocą, ponieważ takie informacje negatywnie wpływają na działalność i psują atmosferę pracy. Oczywiście kluczowym obszarem firmy jest działalność w Wielkiej Brytanii, to rynek macierzysty, który wciąż odpowiada za największą część sprzedaży. Nie oznacza to, że z innych części Europy mamy rezygnować – mówi Matt Simister w rozmowie z „Rz”.

Prezes Tesco na Europę Środkową podkreśla, że w Wielkiej Brytanii kupić można 250 produktów typowo polskich marek w kategorii żywności suchej i 110 produktów chłodzonych. Są dostępne w około tysiącu sklepów. Chodzi o takie marki jak np. Tymbark czy Wawel. To w największym stopniu efekt dużej fali migracji Polaków, którzy na miejscu nie chcieli rezygnować z ulubionych produktów. 

 Matt Simister pracuje w grupie Tesco od 1996 r. Zaczynał jako specjalista od marketingu. Trzy lata był dyrektorem handlowym w Czechach i na Słowacji. Później zarządzał świeżymi produktami i zajmował się zakupami i dostawami do Wielkiej Brytanii, Europy Środkowej i Azji. Prezesem na Europę Środkową jest od roku.

Tesco 11 kwietnia przedstawi wyniki wstępne za rok 2017/18. Analitycy ankietowani przez S & P Global Market Intelligence spodziewają się, że zysk przed opodatkowaniem, z wyłączeniem jednorazowych kosztów wyniesie około 1,1 mld funtów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,00

  • Min

    2,58

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563358

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.