Wiceprezes Żabki: Sieci handlowe jakie znaliśmy kilka lat temu to przeżytek

Handel 4.0 to nie żaden slogan ani moda, to rzeczywistość. Kiedyś mówiliśmy o handlu 2.0, 3.0, teraz mamy handel 4.0. To tylko pokazuje, jak bardzo zmienia się świat wokół nas. W ciągu ostatnich 2 lat handel zmienił się bardziej niż w ciągu ostatnich 20 lat. Zmienił się nie tylko dlatego, ze pojawiły się nowe technologie, ale dlatego, że zmienia się klient, a nowe technologie tylko przyspieszają ten proces – ocenia Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds operacyjnych Żabka Polska.
Adam Manikowski był uczestnikiem debaty Handel 4.0: nowe doświadczenia, digital, personalizacja, która odbyła się drugiego dnia XI EEC.
Wiceprezes sieci Żabka stwierdził, że Handel 4.0 definiują: bliskość, wygoda, nowoczesność i kompleksowość zakupów, wsparte technologiami cyfrowymi, które pozwalają spersonalizować asortyment pod potrzeby określonej lokalizacji sklepów.
Przeczytaj także:
- Mówiąc o rewolucji 4.0 musimy mieć na uwadze, że nie może ona dotykać tylko jednego aspektu, ale powinna dotyczyć całej firmy, w tym np. także zarządzania talentami. W Żabce już jakiś czas temu stworzyliśmy cały dział zaawansowanej analityki, by przygotować firmę do wprowadzenia nowych technologii. Bez tego nie moglibyśmy korzystać z takich rozwiązań jak algorytmy czy sztuczna inteligencja – tłumaczył Adam Manikowski.
Adam Manikowski uważa, że Handel 4.0 pozwala pójść dalej niż tylko budowanie przewagi konkurencyjnej w postaci szerszego asortymentu. – Pojawiła się nowa waluta, która staje się bardzo ważna dla klienta. Jest to czas. Jeśli potraktujemy czas jako priorytet, to zmianie ulegną zasady na jakich działamy i budujemy przewagi konkurencyjne – mówił wiceprezes Żabki. - Dlaczego musimy wdrażać zaawansowana analitykę? By dany produkt, którego szuka klient był rzeczywiście na półce, w cenie, którą akceptuje i aby mógł zostać kupiony jak najszybciej. Stąd nasze wysiłki związane z budowaniem sklepu przyszłości, który tworzymy stopniowo, kolejno wdrażając takie elementy jak: inteligentne półki, elektroniczne cenówki, itp. – dodał.
Przeczytaj także:
Zdaniem Adama Manikowskiego, Big Data może przynieść wartość dla klienta jeśli zostanie właściwie wykorzystane, w celu spersonalizowania oferty. - Jeśli wejdę na stronę internetową Żabki, to zobaczę promocje, które dotyczą tylko mnie a nie milionów innych użytkowników, z których każdy ma inne zainteresowania. Jesteśmy w stanie to osiągnąć tylko dzięki współpracy z dostawcami i dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu danych dotyczących klienta. Finalnie musi to tworzyć wartość – podkreślił wiceprezes Żabki.
Jego zdaniem, technologie są szansą dla handlu, jednak pod pewnymi warunkami. Detaliści i dostawcy muszą współpracować, aby zbudować platformę multikanałowości.
- Jeśli jakakolwiek sieć handlowa będzie pracowała w izolacji to nie przetrwa. Chodzi o to, by stworzyć jak najlepszy ekosystem multikanałowości, ale także współpracy z dostawcami i wyspecjalizowanymi firmami, które pomagają wprowadzać rozwiązania cyfrowe. Takie sieci handlowe jakie znaliśmy kilka lat temu to przeżytek. Przyszłość sieci leży w umiejętności stworzenia takiego ekosystemu, który będzie generował wartość dla klienta – mówił Adam Manikowski. – Jeśli nie stworzymy bardzo mocnego ekosystemu z dostawcami i ze specjalistami z dziedziny digitalizacji, to będzie nam bardzo trudno konkurować z firmami, które już to robią - podsumował.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
Liana 2019-06-12 10:32:59
Mądrze mówi. Ciekawe jak będą wyglądać "żabki przyszłości".
-
Gabriel 2019-06-06 10:23:55
Może nawet Pan Prezes tak myśli jak mówi...Jednak rzeczywistość jest inna ! Dostawcy są traktowani jak zło konieczne, negocjacje to udawanie negocjacji, na stanowiskach kupców zasiadają często osoby nie posiadające żadnej wiedzy w żadnej dziedzinie...mają tylko ściągać kasę i osiągać cel...Ich wielkość i ważność to wielkość firmy...na szczęście czasem jest inaczej, wielkość firmy jest tworzona przez wielkość ludzi....tyle....
WYBRANE DLA CIEBIE
- 15:15 KiK na półmetku rozwoju w Polsce. Ponad 300 sklepów w 7 lat
- 14:53 6 kluczowych wyzwań w handlu detalicznym według PIH
- 14:45 Galeria Karuzela zastąpi Tesco w Puławach
- 14:23 Prognoza na 2020 rok: Marki wracają do realu i zajmują stanowisko
- 13:37 Polska stała się dla Shell 3. największym rynkiem w Europie
- 13:25 Koszyk cen: W rok sieci convenience podniosły ceny o 50 zł, supermarkety...
- 13:10 Nowy sklep Społem w Andrychowie na 100-lecie spółdzielni
- 13:01 UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Allegro
-
Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
-
Kaufland bierze siódmą lokalizację Tesco?
-
Ekspert EY: Tesco próbowało budować ofertę dla wyimaginowanego "euroshopera"
-
Kaufland z kolejnym butelkomatem w sklepie. Czy Lidl pójdzie za tym przykładem?
-
Czy nowemu inwestorowi - SPAR Group - uda się odzyskać rynek po Piotrze i Pawle?
-
SPAR Group chce mieć w Polsce 400 sklepów w ciągu pięciu lat (galeria)
- 1 Spółki Piotra i Pawła chcą, by najwięksi wierzyciele poparli układ. Prawnik...
- 2 Czy wierzyciele Piotra i Pawła zgodzą się na spłatę 10 proc. wierzytelności?...
- 3 Piotr Korek po niespełna roku spędzonym w Heriot przechodzi do Napollo
- 4 Tesco exit: Auchan i Carrefour muszą przemyśleć swoje strategie
- 5 Tesco wystawia na świąteczną licytację kolację z ...Martinem Behanem
- 6 Lewiatan w lokalizacji po Intermarche w Kruszwicy

BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »GORĄCE OFERTY
POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Warszawa Ursynów (Stary Imielin), Pustułeczki, 82.30 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Kielce Baranówek, Lisowczyków, 93.70 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Kielce Baranówek, Lisowczyków, 122.00 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Kielce Baranówek, Lisowczyków, 130.70 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.