Wiedza o liczbie klientów i zwyczajach coraz ważniejsza dla strategii galerii

Autor: dlahandlu.pl 8 listopada 2018 09:27

Wiedza o liczbie klientów i zwyczajach coraz ważniejsza dla strategii galerii Gemini Park Tychy, fot. materiały prasowe

Dokładna informacja o tym, ilu klientów odwiedza galerię i jakie sklepy cieszą się popularnością jest dziś kluczowa i to nie tylko przy planowaniu działań marketingowy czy ocenie potencjału obiektu. Analizy liczby klientów odgrywają coraz większą rolę w rozmowach z potencjalnymi najemcami oraz przy rekomercjalizacji.

Nie inaczej jest w należących do Gemini Holding centrach handlowych Gemini Park. W galeriach w Bielsku-Białej, Tarnowie oraz Tychach działa nowatorski system, który umożliwia dokładną analizę ruchu. Jako urządzenie liczące zainstalowano tam kamery IP Axis Communications, które mają wbudowane autorskie oprogramowanie firmy TOP-KEY, pozwalające na pracę systemu nawet przy braku łączności z serwerem.

Dzięki temu rozwiązaniu, galerie Gemini Park mogą dziś nieprzerwanie monitorować ruch przy wejściach do obiektów, ale także w lokalach najemców oraz w tzw. ruchu pionowym, czyli między poziomami galerii. Umożliwia to nie tylko na analizę liczby klientów, ale także analizę wyborów, jakich dokonują.

- Kamery liczące zainstalowane są przy każdym wejściu do galerii, a także w wybranych lokalach najemców. W Gemini Park Bielsko-Biała mamy ich 46. Dzięki temu możemy ocenić np. jak rozkłada się ruch na pasażu, w którym kierunku udają się klienci oraz które strefy galerii są szczególnie popularne - mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

- Co więcej, mając możliwość zestawienia danych dotyczących ruchu w galerii i poszczególnych sklepach z danymi sprzedażowymi możemy zobaczyć, którzy najemcy cieszą się największą popularnością wśród naszych klientów i zarabiają. To cenna informacja dla działu leasingu, ale także marketingu – dodaje Brączek.

Gemini Park Tychy w tych działaniach poszedł nawet o krok dalej. Kamery liczące ruch zainstalowano tam we wszystkich, blisko 130 lokalach najemców. W sumie na terenie obiektu pracuje dziś 146 tego typu urządzeń. – Będąc nową galerią, budującą dopiero pozycję na rynku, mamy potrzebę prostego i efektywnego monitorowania konwersji u każdego z naszych najemców – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

- Mówiąc wprost, chcemy wiedzieć, jaki odsetek ruchu galerii udziela się naszemu najemcy i jak ten ruch wpływa na sprzedaż w sklepie. Dzięki temu możemy np. dopasować przyszłe działania marketingowe do potrzeb sklepów, a także w porę reagować na problemy związane np. z niższą frekwencją w danym lokalu – dodaje.

Podobne zastosowanie system ma w Tarnowie, gdzie pracuje 15 kamer. – Dane z systemu pozwalają nam na analizę „zimnych” i „ciepłych” stref, a tym sam optymalne rozlokowanie najemców. Umożliwiają także ocenę, które marki radzą sobie u nas najlepiej. Jest to dla nas podpowiedź, w jakim kierunku rozwijać ofertę, tak aby odpowiadała oczekiwaniom klientów – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,69

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7507

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.